2013. augusztus 17., szombat

Munkahelyi pillanatok

Mióta visszamentem dolgozni, sokkal több inger ér (milyen meglepő, igaz? :) ). Ezekből szeretnék megosztani párat:

A skåneiek...
Már nem emlékszem pontosan a háttérre, de két svéd kolléga között szóba került az egyik, skånei cég. Valami elégedetlenség volt velük kapcsolatban, amire az egyikük viccesen megjegyezte, hogy azok nem is svédek, azok dánok! :)

... a németek...
Az egyik géphez rendelni kellett néhány alkatrészt, aminek a gyártója Németországban van. Hirtelen jött ötlet lehetett, de a főnököm megkérdezte, hogy beszélek-e németül. Természetesen nem :) Mivel azt gondoltam, hogy ő igen, visszakérdeztem. Azt mondja: Persze! De csak azt tudom, hogy Scheiße! Ez még önmagában nem jelentett volna különösebben emelkedett hangulatot, de mikor bejött az irodába az ő főnöke is és tőle is megkérdezte, hogy tud-e németül, ő is azt válaszolta, hogy a Scheiße-t tudja a legjobban, bár középiskolában tanult németül és így azért tud mást is.
Miután kifutott ez a téma, még a (kisebbik) főnököm mondta, hogy nagyon részletesen kell nekik megírni, hogy mit szeretnénk, mert ezek németek, velük csak így lehet... :)

... és az új feladat
Jelen pillanatban azt a megbízást kaptam, hogy csináljam meg a standardizálást a gyártmányokhoz. Ez nem tűnik vészes feladatnak... első ránézésre. De mikor belegondoltam, hogy elég sok egyedi munkánk is van, azon nem sok standardizálni-való van. Mindegy, el leszek vele. Ezt jeleztem is az ügyvezetőnek, azt mondta van idő.
Mikor elkezdtem körbejárni és kicsit beszélgetni a kollégákkal, az egyikük mondta, hogy ha adok neki egy kitöltetlen nyomtatványt, akkor a következő munkánál szívesen kitölti nekem és csak be kell gépelnem. Szuper, gondoltam, mert mégiscsak ő tudja, hogy hogyan (esztergályos, amihez eddig nem sok közöm volt). Rögtön mondtam is az irodában, hogy így gondoltuk, van-e bármi ellenvetésük (én ilyen kis lelkiismeretes vagyok, mindig, mindenre engedélyt kérek :) ). Mikor meghallotta a főnököm, felröhögött, hogy a 3. napon már tudom, hogyan dolgoztassam az embereket magam helyett. :)

Szakszervezet-váltás
Az irodai munkához másik szakszervezet is tartozik. Eddig a fémmegmunkálók szakszervezetének voltam oszlopos tagja (IF Metall), de mostantól az irodai dolgozókét fogom erősíteni (Union). Az előnyök és hátrányok tekintetében nem vagyok teljes körűen tájékozott (nem csak szakszervezeti, hanem semmilyen tekintetben), de eddig nagyjából így alakul a dolog:
- nem kapom a havi 8 óra komptidet (azt nem tudom, hogy az egy-műszakosoknak járó havi 4 órát adják-e);
- csökken a szakszervezeti tagdíj, a jelenlegi 660 kr helyett csak 275 kr lesz (ráadásul ez fix, míg a másik bérfüggő volt);
- (lehet, hogy csak pletyka), de az eddigi 23 nap fizetett szabadság helyett 30 nap lesz (egy-műszakosok 25 napot kapnak);
- elveszítem a műszakpótlék egy részét (de lehet az egészet is), mert az irodistáknak (elvileg) csak 7 és 8 között jár a vélhetően éjszakai pótlék (itt ezek a pótlékok "kényelmetlen munkaidő" néven futnak);
- lehet, hogy nem fizetik majd a bejárást (ezt nehezen hiszem, csak hallomásból tudom);
- ha elveszítem a munkahelyemet, akkor a fizetésem 80%-át adják, mint munkanélküli-segélyt. Ez a jelenlegi fizetésemmel számolva is kb. 20%-os növekedést jelent, ami mindenképpen jól hangzik (de remélem sosem kell felhasználnom :) ).

3 megjegyzés:

  1. Szia Barna!

    Én úgy látom könnyedén beilleszkedsz az új környezetbe és ez nagyon jó. A szakszervezeti kérdésekben pedig nem hiszem, hogy bármi gond lesz majd a feltételek kérdésében.

    Csak így tovább!

    Üdv

    Imre

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm!
      Igyekszem... ma voltam az első "vezetőségi" möte-n, nem volt egyszerű, a végére úgy elfáradtam, hogy el akartam bújdokolni egy sarokba, hogy kialudjam magam :)

      Törlés
    2. Szia!

      Majd felveszed a lendületet ne aggódj, amúgy is ismered a mondást: Teher alatt nő a pálma.

      Kitartás és meg lesz a gyümülcse.

      A blogodból én egy kitartó és következetes embert ismertem meg. Tervezed és végrehajtod a céljaidat.

      Én továbbra is szurkolok neked és tudom, hogy eléred amit elhatározol.

      Üdv

      Imre

      Törlés