2012. december 31., hétfő

SIKEREKBEN GAZDAG, BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNUNK MINDENKINEK
 

2 megjegyzés:

  1. Már több, mint a felén túl vagyok a posztoknak, nehéz ám félbehagyni és aludni menni (a "héten" du.-os voltam)!
    A kezeddel történtek olvasása újra+újra mellbevág, pedig tudtam, hogy lesz róla szó, amikor elkezdtem olvasni a blogodat (=beszéltünk róla amoda). Ahogyan felfogod, viseled a történéseket.... le a kalappal! :)
    Szinte kedvem támadt svédül tanulni: eszembe jutott, hogy ha netán lépnem kell, akkor netán... és min. kb 6-8 hónapom van arra, hogy ténylegesen induljak (HA tényleg úgy alakulnak a tulajváltás miatt a dolgok) = ezidő alatt egy alapozást min. meg lehetne csinálni, nem? Mi a véleményed erről (így, nem nyelvi környezetben, itthon)? Anti hogyan kezdte a nyelvtanulást (könyv, tanár, stb)?
    Holnap innen folytatom :)))

    macamuca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kitartó vagy, örülök, hogy tetszik! :)

      Anti eleinte tanult anyósommal is Skype-on, később már csak egyedül, könyvből.
      Maga a nyelv, szerintem könnyen tanulható, különösen ha van angol és/vagy német alapod. Nem tudom, hogy mennyire beszélsz angolul, ha valamennyire igen, akkor érdemes rászánni az időt, hogy kicsit azt is fejleszd, mert nagyon hasznos mankó tud lenni, ha úgy alakul.

      Eljutni 6-8 hónap alatt egy kellemes alapszintre el lehet, feltéve, hogy rászánod az időt (ez napi rendszerességű, sok-sok időt jelent :) ).

      Ami az egésznek a rákfenéje lehet, az a beszédértés. Én csak nagyon minimális szinten tanultam svédül, mikor kijöttünk és fél évig csak forgattam a fejem, hogy mi a fene van :)

      Ha komolyan gondolod a tanulást, akkor tudok segíteni elindulni, de írj egy emailt is (vagy üzenj a HÁ üzenetküldős felületén). Segítek szívesen a nyelvtannal, kiejtéssel (ez itt a horrorok horrora :) - az egyik első benyomásom az volt, hogy a svéd egy erős francia akcentussal beszélt német... ez azért azóta finomodott :) ), könyvekkel kapcsolatban (és amivel csak tudok).

      Törlés