2012. október 18., csütörtök

Autó biztosítás, Lean-tanfolyam és tårta

Lassan egy éve vettük a Beetle-t Nórinak, így esedékessé vált a biztosítóváltás. Eredetileg nem akartam nagyon foglalkozni vele (nem néztem körül a neten).
Először kaptam egy levelet a jelenlegi biztosítótól - Dina Försäkringar -, hogy a következő évben esedékes (havonta fizetednő) biztosítási díj az eddigi 322 Kr-ról 267 Kr-ra csökken. Ennek eléggé megörültem, így már pláne nem foglalkoztam a váltás lehetőségével.
 
Aztán jött egy levél a Volkswagen Försäkring-től, hogy ha beírom az adataimat, akkor küldenek egy kalkulációt.
Gondoltam, hogy "nem kér kenyeret" alapon válaszolok nekik és meglátjuk.
Tegnapelőtt - 2012.10.15., hétfő - délután felhívtak, hogy megkapták a levelet, 1-2 dolgot pontosítanának (nem voltam körültekintő és egymásnak ellentmondó dolgokat is beikszeltem :) ). A végén bemondták a jövő évi biztosítási összeget, ami 2.574 Kr lett. Ez havonta nagyjából 215 Kr-t jelent, ami jelentős díjcsökkenés, így mégiscsak váltani fogok.
Ez is alapbiztosítás, úgynevesett trafikförsäkring, ami a magyar kötelezőnek felel meg. Ha ott jó volt nekem 9 évig az, akkor itt is az lesz.
Kicsit azért csaltunk, mert azt ígértem, hogy nem megyünk többet, mint évi 1.000 mil (10.000 km). Ez persze nem igaz, de itt mindenki csak ennyit megy... ;) Nórit azért bevallottuk a vezetők között (nincs még 25, így felárat kell fizetni - pontosabban nincs kedvezmény).
Egyébként itt is évi 20.000 km körül autózunk, ami nem kevés, de így is van még szép 4-5 éve az autónak, ha akarjuk...
 
Itt is automatikusan fogják vonni a számlámról, ami kényelmesebb, mint a csekkes utalás minden hónapban. Tulajdonképpen át kellene állni mindennel erre a módszerre...
 
Lean-tanfolyam
Ma volt a bevezető Lean foglalkozás a gépműhely másik felének és mivel én nem voltam ott februárban a többiekkel, így most küldtek el.
Ma reggel bementem 5:30-ra, 7-kor gyülekeztünk, 8-tól tanfolyamon voltam 16:30-ig (kb.). Elég hosszú, de érdekes nap volt.
 
Egy nem túl felemelő előadással kezdődött, ami 8-tól 9-ig tartott. Utána kaptunk reggelit és kávét / teát.
Reggeli után jött a legózás... :) Egy teljes termelési sort kellett modelleznünk, ahol a bejövő rendelésekre kellett úgy reagálni a különböző részlegeknek (megmunkálás, összeszerelés, külső kezelés, minőségellenrőzés, raktározás), hogy nyereségesek legyünk.
Az első kört bámulatosan teljesítete a csapatunk, 389 millió Koronás veszteséget termeltünk :) Után már csak 220 milliósat, a harmadik körre 195 milliót veszítettünk.
Ekkor - 11:50 - jött az ebéd, amit szintén a cég fizetett. Szuper, svédasztalos (ettől itt hülyét kapnak) ebéd volt. Nagyon sikerült teleennem magam, aminek meg is lett az eredménye. A következő kört már 74 milliós nyereséggel zártuk, köszönhetően, hogy Zsoltival felfedeztük a megrendelések mögötti szabályszerűséget + bevezettünk némi újítást.
Az ötödik kör végére jutottunk el oda, hogy már nem volt selejt; nem volt teljesítetlen megrendelés és késni is alig késtünk.
Az utolsó körben mindent elsöprő győzelmet arattunk a másik csapat fölött, 367 milliós nyereséget sikerült produkálni, nem volt selejt, sem teljesítetlen megrendelés és késésünk is csak egyetlen volt.
 
Nagyon jól éreztük magunkat, szuper csapatépítés volt, mindenki élvezte. Ami a hihetetlen volt a számomra, hogy mikor aktivizáltuk magunkat Zsoltival, akkor mindenki elsőre hallgatott ránk, nem kötöszködtek, nem akadtak fennt a javaslatainkon, hanem csinálták, amit mondtunk. Jó érzés volt, nem éreztük kirekesztve magunkat...
Az egyik srác valamikor a játék közepénél mondta, hogy csináljam én a raktárnyilvántartást, mert én okosabb vagyok.
 
Jó nap volt, okosodtunk is, játszottunk is, enni is kaptunk és még 2 órányi fizetett túlórát is összeszedtem (választhattam, hogy fizetőst vagy előre ledolgozósat szeretnék).
 
Tårta
A csütörtöki torsdagmöte alkalmából megint meghívták a cég már nyugdíjba vonult dolgozóit és megetették őket (mindenki mással együtt). Kaptunk csokis-banános és ananászos-nemtudommilyen tortát és kávét.
Erről már korábban írtam, ez egy jópofa hagyomány, amit kb. félévente megtartanak.
 
Szóba került a Julbord, ami december 7-én lesz (egy pénteken) a bettna-i faluházban (ott volt tavaly a nyári Firmafest is).
Ezen kívül a VD (ügyvezető) mondta, hogy a két ünnep közötti pár napot nyugodtan bárki kiveheti, aki akarja, az sem baj, ha nincs komptidje vagy szabadsága (gyk. elmehet vele mínuszba).
Nekem eszem ágában sincs kivenni, jó lesz a komptid máskorra is.
 
Időjárás
Meg nem erősített forrásból tudom, hogy kicsit északabbra leesett az első hó... kicsit korai még... eszméletlen hideg telet jósolok idénre (remélem tévedek).
 
!!! Mindenkinek kellemes hétvégét kívánunk Svédországból !!!

1 megjegyzés:

  1. Kedves Barna!
    Az én nevem Viktor. Egy ideje figyelemmel követjük a blogodat és hogy úgy fogalmazzak meg vagyunk vele elégedve :) Egyenes, célratörő és majdnem minden kérdésre választ kapunk, ami felmerült bennünk. Azonban volna még egy pár személyesebb kérdésem is, amit nem szívesen osztanák meg ország világgal. Természetesen ha időd, kedved és lehetőséged van válaszolni a levelemre nagyon nagy segítség lenne számunkra. Gondolom nem szeretnél kéretlen leveleket, ezért nem található az e-mail címed sehol. Persze felmerült a kérdés bennem, hogy akkor az én levelemre miért válaszolnál, de egy próbát teszek, hátha sikerült már a magyar jól megszokott, „leszarom a másikat és különben is neki hogy-hogy van nekem meg nincs”, és sorolhatnám még egyéb segítőkészséget már kiirtani magadból :) Ezért létre hoztam egy egyszer használatos email címet aminek a címe a következő: mindentbele.v@freemail.hu ha erre a címre egy pársort írnál, hogy várod a levelem azt nagyon megköszönném.

    U.I: Sajnáljuk a kisujjadat :(

    Tisztelettel: Brigitta & Viktor

    VálaszTörlés