2012. szeptember 10., hétfő

Uszoda, SFI és ismét az AFA

Végre kipróbáltuk a flen-i uszodát!
Érkezésünkkor derült ki, hogy Nóri otthon felejtette a fürdőruháját, de szerencsére az uszodában lehetett bérelni 20 Kr-ért.
Úszósapkánk sem volt, rákérdeztünk, nem is kell... végre! :)

Először kicsit tartottam attól, hogy a sérült kezem fázni fog a vízben, illetve, hogy körbe-körbe fogok majd úszni (a bal tenyerem ugye kisebb, mint a jobb), de végül semmi gond nem adódott. Cserébe pár (20) hossz után nagyon elfáradt a jobb kezem, gondolom azzal kompenzáltam a bal kezem gyengeségét.

A szaunát ingyen lehetett használni; úgy vettük észre, hogy a szauna itt alanyi jogon jár mindenkinek :)
Flenben a szauna az öltözőkben van (külön férfi és női szauna), amit teljesen meztelenül használnak mindkét nem képviselői... tetszik ez a fajta szabadosság.

Volt még melegvízes gyerekmedence, jakuzzi és egy játszós rész, szintén gyerekeknek. Utóbbinál valami dzsungel-féleség volt kialakítva, a falból jött a víz, lehet mászni mindenfelé.

Délelőtt SFI-n is voltam.
Ez csak annyiban volt érdekes, hogy a tanár hozott matekos szövegeket, hogy oldjuk meg. Azt mondta, hogy könnyű matek, 4. osztályos, de nem is az a lényeg, hanem, hogy megértjük-e a feladatokat.
Kicsit izgultam, bár itt senki sem tudja, hogy Magyarországon matek tanítással kerestem a kenyerem, ciki lett volna elhasalni a feladatsoron :)

Kiosztották a lapokat, megoldottam a feladatokat és vártam... vártam... vártam... végül jött a tanár, miután Ő is megoldotta az összes feladatot és leellenőrizte a megoldásaimat (5 feladat):
- Ez jó...
- Ez is jó...
- Ez is...
- Ez nem... de ezt én rontottam el... (elvörösödött, de azért nevetett, ha nem is őszintén - eleinte még gondolkoztam rajta, hogy szóljak-e, hogy matek tanár voltam, de végül nem tettem és mint most kiderült, jól tettem :) ).
- Ez is jó!

Hasznos óra volt ;)

Volt egy kis bonyodalom megint az AFA biztosítóval :(
Mint kiderült, nem a teljes fizetésemet kapom, hanem a Försäkringskassan a 80%-ot fizeti, az AFA pedig ennek a 80%-nak fizeti a 12,5%-át. Így összesen 90%-ot kapok.

A másik "kellemetlenség", hogy nem havonta fizetnek (30 napra), hanem 22 naponta (nekem eddig így csinálták), így nem is rendes havi fizetéseket kapok, hanem valamivel kevesebbet. Persze a végén azért kijön majd egálra, de csak a végén. Nem baj, már csak másfél hónap!
Másik "öröm", hogy így, a két fél fizetésből kicsit több adót vonnak, mint egy nagyobból. De ez sem baj igazán, mert jövőre úgyis visszaadják majd, ahogy idén is, azt a 9.200 Kr-t.

Ma sikerült kiakadnom a Mozillán is :) Valamiért, blogírás közben, megakadt és (Nem válaszol) üzenettel örvendeztetett kb. 2-3 percig. Aztán mintha semmi sem történt volna, dolgozott tovább.
Már sokszor történt ilyen és sosem értettem, hogy ha egy program jól íródik meg, akkor hogyan tud ilyen vakvágányra futni? De az informatikára ez mindig is jellemző volt, bug-bug hátán... érdekes lenne, hogy egy autó vagy repülőgép számítógépes (biztonsági) rendszere adná meg magát, mert éppen olyanja van.
Tudom, csináljak jobbat... de nekem ez nem szakmám. A szkmámban eddig nem nagyon küldtek vissza seljtet vagy javítani valót. Ez csak lelkiismeretesség kérdése!

Szeretnék egy rendes érmegyűjtő albumot is, mert ami van, azt kinőttem, illetve valamiért túl kis méretű. Rendes, A4-es méretű kellene, lehetőleg oldalankén 4*5 érmehellyel. Keresgélek, keresgélek, de...

Kellemes hétvégét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése