2012. szeptember 8., szombat

Új "családtag"

Páran már tudnak a dologról, de kíváncsi vagyok, hogy hányaknak okozott a cím szívmegállás közeli élményt :)

Pedig mindössze arról van szó, hogy a tél közeledtével és a Mondeo jövőjének kétségessége miatt beruháztunk egy svéd autóra.

A döntési folyamat

Nem volt egyszerű :) Az alapvető koncepció az volt, hogy Norcynak kell venni egy autót, mert úgyis Ő fog vele járni jövőre, a Mondeo pedig túl nagy neki és az öreg TD amúgy sem szereti az itteni telet.

Tehát viszonylag korán eljutottunk oda (igazából én jutottam el, aztán tényként közöltem Norcyval), hogy neki lesz "új" autója.

Rendben, de milyen legyen? Valami kicsi, de azért legyen ereje is... én a biztonságot illetően voltam hajthatatlan. ABS, légzsák és "legyen benne anyag"-nál nem voltam hajlandó kevesebbel beérni. A többi tulajdonságot illetően döntsön a lány...

Jöttek is sorjában az elképzelések:
- Opel Tigra
- Ford Puma
- Hyundai Coupe
- Mazda MX3, MX5, 323F
- VW Beetle

Nézegettük a neten, hogy milyen árban vannak ezek. A Mazda 323F már az elején kiesett, mert elég régi modell (még a pislogós lámpájú), az pedig nem a legjobban felszerelt...

MX3 és MX5 nem olcsó és nem tűnik túl erősnek sem a karosszériája (a tévedés jogát fenntartom)...

Hyundai pedig csak nagyon messze lett volna...

Maradt a Tigra, a Puma és a Beetle.

Ki is néztünk csütörtökön (2011.11.10.) egy Pumát valahol Eskilstuna után és egy Beetle-t Eskilstunában. Terveztünk egy gyors útvonalat és négyesben nyakunkba vettük az országutat.

Eskilstunában egy szürke 2000-es évjáratú Beetle-t láttunk, de mint kideülrt, volt ott egy 1999-es évjáratú sárga Beetle is. Elvittük az autókat kipróbálni, szuperül ment mindkettő!

Végül a sárga mellett döntöttünk, mert az bár öregebb volt, de csak 128.000 km van benne és a karosszériája is sokkal jobb állapotban van.
Az ára 39.900 Kr, ami jelen pillanatban kb. 1.356.000 Ft. Kérdeztünk, hogy hitel megoldható-e? A kereskedő felhívta a bankot, a bank bekérte az adataimat, de mivel idén lett munkahelyem, nem kapok hitelt csak ha Gyula vállalja, hogy a kezesem lesz.

Vállalta (szó nélkül), amit ezúton is szeretnénk megköszönni!!!

Megállapodtunk abban, hogy most kifizetek 15e Kr-t, a maradék 25e-t pedig 4 év alatt fizetem ki a banknak, havi 590 Kr-val. Pont ennyi a Mondeo törlesztője is... ez a jelenlegi 20e Kr nettó fizetésemből kényelmesen vállalható, mondhatni a 2,9%-a.

Az adója kb. 1.650 Kr évente, a biztosítása pedig havi 450 Kr körül lesz (korom, svéd múltam hiánya és hasonlók miatt). Összesen havi 1.200 Kr lesz a kiadás az autóra + üzemanyag, de az amúgy is lenne...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése