2012. szeptember 9., vasárnap

Svéd jogosítvány és "megszorítások" a cégnél

Már egy hete nem írtam. Nem volt igazán mit...

Ma - 2012.01.13. - kaptam egy levelet a Flen-i Postahivataltól (Posten Företag Flen), hogy megérkezett a svéd jogosítványom, el kell mennem érte személyesen. Nagyon örülök, mert rövidke fél éves várakozás után végre újra lesz jogsim... :)

Színre, szagra, ízre és tapintásra ugyan olyan, mint a magyar jogosítvány, csak ennek S betű van a bal felső sarkában és nem H.
Másik eltérés, hogy az 5. pontnál lévő jogosítványszám helyett a személyi számunk van feltűntetve. Biztosan azért, mert Svédországban nincs más száma az embereknek, csak ez és mindent ehhez kapcsolnak.

A magyar adatvédelmi ombudsman (ha még van) ettől biztosan a haját tépné, pedig mennyivel egyszerűbb így... ez az adószámom, a személyi számom, a jogosítványszámom, stbstbstb...

Megszorítások

Kisebb válzotás történt a cégnél a komptidek felhasználását illetően. Állítólag statisztikai okokból, de szerintem ez csak porhintés és valami más van a háttérben.

Az új szabályok:
- Ezentúl legkésőbb 1 nappal korábban jelezni kell, hogy ha másnap nem megyek dolgozni. Ha nem szólok, akkor nem vehetek ki komptidet, hanem fizetetlen szabadságot kell bélyegezni. Ez esetemben naponként bruttó 992 Kr-t jelent (pótlékokat nem számolom bele, mert az nem az alapbérem).
Eddig általában 1 héttel korábban szóltam, hogy ha valami gond van, illetve ha nem tudtam, hogy mikor, akkor is jeleztem, hogy lesz ilyen. Rendkívüli esetekre nyilván nem vonatkozik a megkötés.

- Ha reggel elkésünk, akkor sem vehetünk ki komptidet arra a pár percre, csak fizetetlen szabadságot... ezt nem teljesen értem (az okát), de tulajdonképpen nem is érdekes, még sosem késtem el, elég nehéz is lenne a 3 perces utat mondjuk 6 perc alatt megtenni :)

- Ha betegek vagyunk, akkor táppénzes "nemtudommit" kell bélyegezni, nem mehet komptidből. Ez azért kellemetlen, mert a táppénz első napjára nem jár fizetés, csak a 2. naptól. Eddig összesen 1 alkalommal és 1 napig nem voltam betegség miatt dolgozni, még valamikor októberben talán. Akkor komptidet vettem ki, de akkor még lehetett. De ez is kikerülhető szerintem, ha az első nap bemegyek és jelzem, hogy másnap nem mennék... akkor megmaradt a fizetés is és mégis komptidből lett fizetve a betegség. Igaz nem nagy érvágás a betegszabadság sem, mert ha 1 hétig otton vagyok, akkor is csak 1 napi bérem ugrik. A következő szombaton bemegyek túlórázni mondjuk 9 órát, az bruttó 2412 Kr, bőven bejött a 992 Kr-s levonás... Túlórázni pedig lehet, most még annyit, amennyit csak szeretnék...

Kicsit aggódva és szomorúan mentem Rickard-hoz, hogy most akkor mi van, van-e értelme a komptidnek, ha Ők döntenek arról, hogy kivehetem-e vagy sem... azt mondta, hogy semmi lényegi változás nem lesz, csak beszéljünk meg mindent előre, hogy tudjanak tervezni. Ez is érthető valahol, elvégre határidős munkáink vannak.

Végül pedig egy darab Svédország:



Éppen szakadt a havaseső, ment le a nap és fúj a szél... igazi, svédes tél :)

Most -0,4 fok van, nap közben volt +4 is.

Kellemes hétvégét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése