2012. szeptember 10., hétfő

Nemzetközi jogosítvány Svédországban

Ez csak egy villámbejegyzés lesz...

Pénteken elküldtem a nemzetközi jogosítványhoz az igénylést (fénykép; igénylőlap; a svéd jogosítványom fénymásolata, 2 tanú által aláírva) a Kungliga Automobil Klubben-nek.
Azt írták a weboldalon, hogy postafordultával küldik a füzetet a számlával, de befizethetem a neten is előre, ha akarom.

Tegnap este átutaltam az 1 éves jogsira a 220 Kr-s díjat (200 Kr maga a füzet és 20 Kr a postaköltség).
Ma felhívtam őket, hogy elég fontos, hogy mielőbb ideérjen, mert jövő kedden reggel indulunk Thaiföldre és oda elméletileg kell a nemzetközi jogsi. Azt mondta az ügyintéző, hogy már a postán van a füzet, benne a csekk is, de ha már befizettem, akkor nem kell újra befizetnem (nyilván).

Ma, amikor az iskolából jött haza, anyós felhozta a postánkat is és láss csodát... már meg is érkezett a jogsim. Ilyen is csak a mesében van, nem? :)

Íme:



Hihetetlen, hogy a legtöbb helyen ezeket a papírfüzeteket preferálják a sima jogosítvány helyett, holott annak bőségesebb az információtartalma és mégiscsak egy plasztikkártya, nem?

Tartalomra és külsőre nagyban hasonlít a magyar nemzetközi jogsira, csak ezt 1 évre adják, a magyart pedig többre (már elfelejtettem, hogy az enyém meddig volt érvényes). Van egy 3 évig érvényes változata is, de azt pár helyen nem fogadják el, így kiesett...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése