2012. szeptember 12., szerda

Munkahelyi hírek, fogyókúra, időjárás

Sok érdekes tegnap óta nem történt magánéleti fronton, ellenben a munkahelyen igen.

Egyrészt az egyik legszimpatikusabb kollégánk (svéd) tervezi, hogy távozik a cégtől, mert kevesli a bérét. Állítólag nem vagyunk túlfizetve svéd viszonylatban, de... a régebb óta itt dolgozó, nálam idősebb svédek azért megkeresik a havi 24-25.000 bruttót (24.500 Kr-val számolva ez nettó 18.857 Kr, ami kb. 630e Ft). Nyilván ez nekik nem sok, de annak, aki máshonnan jött, ne adj isten dolgozott már a Diagon Kft-ben havi 62e Ft-ért, az azért tud örülni ennek a pénznek is... szerintem...

Mindentől függetlenül nagyon sajnálom, hogy menni készül, mert eddig mindig, mindenben segített vagy tudott tanácsod adni; egy örök vidám és jópofa ember. :(

Műszakcsere
Jelen pillanatban úgy néz ki, hogy Gyulával (apósommal) fogok egy gépen dolgozni a jövőben. Eddig egy műszakban voltunk, de ez így eléggé lehetetlenné válik. Nekünk kellett megbeszélni, hogy ki váltson, de ez egy pillanatig sem volt kérdéses, mert Ő Flen-ből jár be két másik magyarral (Lajossal és Zsoltival, volt már róluk szó korábban) és az üzemanyag pénz miatt neki jobb lenne, ha ez így is maradna.
Én ugye a szomszéd utcából sétálok be minden nap, így kérdés nélkül mondtam Thordnak, hogy nekem OK, ha év cserélek.

Azt vettem észre, hogy ezen eléggé meglepődött, lehet, hogy nem szoktak hozzá itt ahhoz, hogy a dolgozók kérdés / fenntartás nélkül egyeznek bele az őket érintő dolgokba :) Én még emlékszem arra, hogy honnan jöttem (onnan, ahová SOHA TÖBBÉ nem akarok visszamenni), így ilyen apróságokon nem fogok fennakadni.

A munka talán valamivel érdekesebb lesz, mert Gyula nem szériákat szokott csinálni, hanem 1-2 darabokat... jó gyakorlás / tanulás lesz a számomra, az biztos!
 
Kiderült az is, hogy nem véletlenül volt a 4 magyar egy műszakban, szándékosan csinálták így, mert azt gondolták, hogy ez így jobb nekünk. Azt is felajánlották, hogy ha megbeszéljük a többiekkel, akkor járhatunk 2-en 2-en egy mászakba... de ez sem a legjobb megoldás Gyuláéknak, így erről is lemondtunk.
Szerintem elég korrekt, nem?
 
Eddig az itt töltött lassan 15 hónap alatt egyetlen egyszer sem éreztem, hogy kinéznének vagy idegen lennék. Kávészünetben pl. ugyan úgy velünk is beszélgetnek, mint egymás között. Válaszolnak, ha kérdezünk, segítenek, adnak tanácsot és profi módon magyaráznak el olyan dolgokat, amiket nem értünk.

Möte (meeting)
Az utóbbi időben, részben a Lean hatására elszaporodtak a möte-k.
Mikor idejöttem még csak heti egyszer volt möte, csütörtökön a műszak váltáskor (14:00 - 14:12).
 
Azóta bevezetésre került a morgonmöte intézménye, amit minden nap tartunk és kötelező a megjelenés. Ez 7:30 és 7:40 között van. Itt lehet (kell) jelezni, hogy hogyan állunk az aktuális munkánkkal, volt-e valami gond, ilyesmik...
 
Ezt fejeltük meg a Lean-es onsdagmöte-vel, amit minden szerdán 9:18 és 9:38 között tartunk. Ez szintén kötelező és itt a fejlesztésen, ötletelésen van a hangsúly.
Ez azért érdekes a mi szempontunkból, mert minden héten más tartja... haladunk a gépek listája alapján, így Gyula tartja majd két hét múlva, én pedig 4 hét múlva. Érdekes lesz :)
A másik újítása a mai napnak, hogy minden möte-vezetőnek be kell dobnia minimum egy ötletet, amit meg is kell vitatni... ezzel biztosítjuk a folyamatos fejlesztés-t a Lean-en belül.
 
Már van is egy remek ötletem: legyenek haj szárítók (uszodai típusúak) az öltözőben, így télen nem kell vizes fejjel hazamenni munka után. Nem hiszem, hogy pont erre gondoltak, de... majd meglátjuk :D
 
Összesen így heti 82 perc möte-t tartunk, amikor termelés nem történik. Tetszik viszont a dolgozók bevonásának igénye, különösen, hogy azért vannak ötletek és meg is valósítja őket a vezetés. Ma dobták be a 16. sárga labdát "dobozba" - megvalósított ötletek.
 
Fogyókúra
Mostanában kicsit elhanyagolta, de legalább vissza nem híztam! Jelenleg 80 és 80,5 kg között állok valahol, de nem adtam fel a 75 kg körüli célt! A héten minden esetre ismét belevetettem magam, újra csinálom a rendszeres, napi felüléseket és a Norbi féle 1000 kcal-ás edzést (az 1000 kcal-ban nem hiszek, de mozgás és az a lényeg). A heti egy úszás sem maradhat ki!
 
Időjárás
Határozottan hűl le az idő... a hét elején még kellemes volt a reggeli hőmérséklet, de ma - 2012.09.12. - már elég hűvös volt. Egyelőre elképzelni sem tudom, hogy milyen lesz az idei tél, de a tavalyi eléggé meleg volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése