2012. szeptember 8., szombat

Munka v3.0

Az az egyik legnagyobb bajom a blogolással, hogy sosem tudom mit írtam már le egyszer és mi az, amit még nem. Az mégsem járja, hogy mindent 2-3 alkalommal írok meg, nem?

Elővigyázatosságból elolvastam az előző bejegyzést, nehogy a fenti hibát kövessem el. ;)

A héten ez történ FettFågel háza táján

Mindenki "kedvenc" madara már nagyon hiányolja a párját... pedig még csak 6 napja távozott mediterránibb éghajlatra. Egy hajszálnyi öröm az ürömben, hogy magával vitte a svéd kánikulát is :)
Errefelé a tikkasztó, minden svédet alaposan meggyötrő 25-27 fokot svensk sommar-nak hívják :) Érdekes lárni a halatmas, szőrös vikingeket (nem tudom szeretik-e, ha ezt a jelzőt használják rájuk), amint jobbra balra dőlnek a melegben. Tény, hogy nem kellemes. A szabadban azért elviselhető, mert itt mindig fúj egy kicsit a szél. Vagy inkább a szellő lengedez? Nem tudom. Nem orkán, nem is tornádó... csak valami lágy, kellemes, szellő.

Ennyi az időjárásról, most jöjjön egy kis sport:
Szeretnénk hoki meccsre menni. De most nincs idény. Augusztusban lesz majd valami ezdőmeccs, 50 Kr a belépő. Szerintem lemegyünk, jó lenne...
De az innebandy is érdekelne minket... ez olyan, mint a hoki, csak nem jégen, hanem parkettán követik el kis, műanyag labdával. Kori helyett edzőcipőben. Pedig milyen érdekes lenne a parkettán a korcsolya :)

A sport után emlékezzünk meg a munkáról is egy kicsit:
Még mindig ugyan azt a típust csináljuk. Nagyon élvezetes. :) Igaz a legelső darab még 2 óra és 40 perc alatt lett kész, ma már 1 óra 50 perces gépidőket futok. Azért gépidőket, mert közben sok állás, szöszölés van, mint pl. hűtőfolyadék beállítás, lapkacsere, méricskélés, esztergálófej állítás (hagyjam abban a káromkodást? :) )... Összességében elmondható, hogy míg eleinte műszakonként 2 darab készül el, addigra most már 3 is megy. Alakul ez :)

A mai nap több szempontból is különleges volt. Egyrész mivel délutános voltam, a héten ma dolgoztam utoljára (ha nem számítom a szombatra tervezett túlórát :) ). Ez már önmagában sem rossz dolog. Másrészt azért, mert ilyenkor pizzát rendel a brigád. Az első - 25 perces - szünetben összeírjuk, hogy ki mit enne, majd valaki elrohan érte és a második - 12 perces - szünetben megesszük. Ez az a 12 perces szünet, ami még 20 percnél nem volt rövidebb, mióta itt vagyok :) Mindenki tudja már a jelmondatot, ugye? Inte stressa! Ez itt nagyon fontos, javaslom a magyarországi meghonosítását (majd írok a magyar királynak, hogy ezen törje azt a nagyon okos kis buksiját ;) ) :) Egyébkét tényleg és ezt betarta sokkal hatékonyabban lehet dolgozni. Ha pl. kapkodás közben elszúrom a beállítást, akkor ment a kukába 2-3 óra munka, egy munkadarab - elképzelni sem tudom mennyibe kerül - és ott a ciki, hogy a hülye külföldi... :) persze ilyet nem gondolnak.

Mikor beétem 13:47-kor (ilyen tájban szoktam érkezni, van idő megbeszélni Marcussal a nap eseményeit), láttam, hogy tortákat hordanak befelé. Mi a fene?!
Emlékeztem, hogy van ilyen nyugdíjas-nap szerű esemény, mikor megvendégeli a cég a vállalat kiöregedett dolgozóit. Szerintem szép gesztus, minden hónapban tartanak ilyet. De ez mégsem az volt.
A cég megújította a szerződésést a takarító vállalalttal, amiért cserébe ma nagy mennyiségű epertortával örvendeztették meg a dolgozókat (és vezetőket, akik ma kollektíven tanfolyamon voltak, nem volt bent főnök ;) ). Nem tudom írtam-e már, hogy itt érdekes módom nem kell 5 beosztottra egy csoportvezető + 2 helyettes + 1,5 irodaista + üzemvezető + műszakvezető + igazgató + legalább 3 helyettes... itt van a 2 alapító atya 1-1 fia, 1 nem tudom milyen vezető, 1 műhelyfőnök talán, 2 titkárnő (akik időnként feltakarítanak az irodában) és kb. ennyi. Plussz vagyunk mi, kb. 70-80 dolgozó. Lám, megy ez ennyi vezetővel is. Igaz, ez hatékony; van ahol ez pont nem volt cél soha - BKV, MÁV...

Ott tartunk tehát, hogy ma volt pizzázás, ingyen torta és még holnap dolgozni sem kell menni. Nem mondom, ennyi kaja után nem volt könnyű nem elaludni a gép mellet, főleg mikor éppen a hosszú köröket futja :)

Azt hiszem még nem írtam Stefanról. Elég helytelen! :) Ő volt az első, akivel a cégnél találkoztam. Gyula mutatott be neki még tavasszal, hátha tud segíteni munkát találni. Adott is pár telefonszámot. Akkor még nem gondolta, hogy együtt fogunk dolgozni. :)
A svédekhez képest nagy hangú, folyton jókedvű, végtelenül kedves és jóindulatú srác. Szőke, kék szemű (ilyen párosítást még nem láttam kint ;) ).

Kis kitérő, jelenleg 2 óra 49 perc van - éjjel vagy ez már hajnal? - és kel fel a nap... :)

Tehát Stefan: könnyű vele jóban lenni. A héten többször próbált ösztökélni, hogy tanuljak svédül, ne csak angolul próbálkozzak. Közben tanítgat is vagy valami hasonló dolgot csinál. Az ember észre sem veszi, de már svédül beszél vele (nagyon kezdetleges dolgokról). Végtelen türelme lehet, mert először elmondja a mondókáját normális ütemben. Ebből semmit sem értek :) Utána elmondja lassabban, odafigyelve. Itt ha ismerem a szavakat, megértem mit mond. Ez már jó. Ha még ez sem megy, akkor mondja angolul.
Tegnap jött szerszámot kérni. Közben kérdezte, hogy unalmas-e a munka. mondtam, hogy nem. Mondja, hogy ha éppen megy a gép, nyomkodjam és tanuljam a vezérlést. Próbáltam hárítani, hogy most még jobb lenne odafigyelni, nem szeretnék hibát elkövetni. Erre felnevetett, legyintett egyet és kedvesen megnyugtatott: az egész élet hibák sorozata... no, hát kb. ennyire kell itt aggódni :)
Tegnap este zuhanyzás után már csak svédül volt hajlnadó beszélni velem :) Ez a legjobb öszökélés, nagyon örülök neki! Ő is örült, hogy svédül tudtam válaszolni :) Én még inkább :)

Ma rendelésnél kérdezgette, hogy hol van Gyula. Szerencse, hogy előtte már erre felkészültem és tudtam mondani merre van, mit csinál. Aztán mondta, hogy "Han ringar till Tele2?!" A szép az volt benne, hogy nem értettem :) Na nem a telefonál-t hanem a Tele2-t... erre elmondta angolul az elejét még egyszer, de a Tele2-t továbbra sem értettem. Aztán végre leesett, hogy a szolgáltatóról beszél :)
Utána rendeltünk pizzát, én már teljesen svédül. Nagyon meg lettem dícsérve, nagyon jól esett, főleg, hogy mindenki előtt tette. Valahogy egy csapásra mindenki még mosolygósabb lett ettől. Szeretek itt lenni, nem győzöm eleget hangsúlyozni :)

Még szintén ebben a szünetben szereztem egy kávét az automatából (nem fizetős, ez jár itt). Valamiért a szokásosnál kevésbé keveredett el az instant kávé a foróvízzel. Mikor ezt meglátta Stefan, felajánlotta a kiskanalát, hogy keverjem össze azzal.
A sokat hallott, állítólagos svéd barátságtalanság, ridegség, távolságtartás mellett ilyen hogy történhet? Szerintem csak egyszerűen fogást akarnak találni rajtuk a kinti magyarok, hogy ne tűnjenek nagyságrendekkel jobb embernek...

Érdekesség, hogy mikor Norcyval MSNeztünk este és meséltem neki a kanalas story-t nem hitte el. Azt mondta valamikor álmodott olyat, hogy MSNen írom neki, hogy kaptam kölcsön egy kanalat bent. :) Kérdem, hogy álmodjon a skandinávlottóval is egyet :)

Marcussal megint jót beszélgettünk. Elmeséte, hogy Flenben bérel lakást a barátnőjével, aki egy élelmiszerboltban dolgozik. 4.500 Kr fizetneka lakásért, ami kb. akkora mint Gyuláéké. Elpanaszolta, hogy "It is very difficult to live together sometimes... because girls can be cray!" :) Nagyon nyitott srác, még tortáért is elzavart, nehogy elfogyjon :) Itt a tortát tårta-nak hívják, nem volt nehéz megtanulni :) Egy műszakban dolgozom egy Järko nevű sráccal. Az Ő váltója is mondta izgatottan, hogy tortázás van, menjünk... és már rohant is :) Hihetetlen kedvesek szerintem...

3:19 és mindjárt teljesen világos van :) Le kellene feküdnöm lassan :)

Stefan tegnapi unszolására ma már nyomkodtam kicsit a gépet. Fog ez menni :) Nem vészes a Heidenhain vezérlő, nagyon barátságosan viszonyul az aktuális gazdájához. Svédül beszél, így legalább méginkább kényszerítve vagyok :) Szeretek kényszerítve lenni :)

Hogy kicsit ne csak a munkáról beszéljek:
Muffintosh nagy aranyos, hiányzik neki Norcy. Folyton figyelemhiánya van szegénynek, ma is folyton rosszalkodott. De ettől még ugyan úgy szeretjük :)

Végezetül anyós már többszöt szóvá tette, hogy sosem írok róla... most pótolom ezt a hiányosságot: anyós is jól van, tanulja a svédet, nagyon lelkes és most éppen alszik (mint minden normális ember csak én nem :) ).

Holnap tanulás, már ha magamhoz térek, utána felhívom az ingatlanost, hogy mikor lehet költözni. Végül semmittevés és pihenés, mert kicsit még fáj a kezem :( Majd elmúlik :)
Szombaton ha minden igaz túlóra... vasárnap pedig átállás, mert hétfőtől délelőttös leszek 5:05-ös keléssel :( De megint csak 4 napot dolgozom, mert 24-én lesz midsommar és az itt szent dolog :)

További szép napot és balesementes közlekedést kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése