2012. szeptember 8., szombat

Mik vannak?!

Ma nem volt ACDC... biztos mert Marcus masik muhelyben dolgozott :) Ma reggel masok voltak a teremtes koronai :)

A nap esemeny nelkul telt, tegnap kertem a fonokot, hogy talaljon valami munkat, mert el fog fogyni a mostani. Ma reggel mar 2 adag, egy 50 darabos szeria es egy 100 darabos szeria vart ram... Kozlekedni nem lehetett a muhelyben miattam es meg hozza se kezdtem. Kozben epul-szepul az uj gep is, jo nagy dog lesz...

Tulvagyok az elso 10 oras muszakomon, nem volt olyan jo :) A vegefele mar elegge mehetnekem volt, de le akartam dolgozni a tegnapi "logast".
Reggel kerdezte a "blokkolos" gep, hogy minek jottem be ilyenkor, mikor delutan kellene dolgoznom?! Nagyon tukmalta, hogy biztosan tulorazni szeretnek, de haritottam, ahogy tudtam.
Delutan a kiblokkolasnal mar nem hagyott valasztasi lehetoseget :) Mindenkeppen valasztanom kellett, hogy mit szeretnek. Komptid lett belole, mert feltetelezem abbol fogja vonni a delutani nem bemenest, igy lesz a vegere elvileg egal. Majd meglatjuk, a vegen lehet ezt is kifizetik, mert rendesek :)
Az pedig mar a veg lenne, ha az embert dolgozni sem hagyjak fizetseg nelkul, nem?! :)

Este voltunk fent Gyulaeknal nyomtatni es mikor mar eppen tavozoban voltunk, Gyula kerdezte, hogy megkaptam-e a fizetesi papiromat?

Nem tudom, nem neztem postaladat :) Hiba volt... :)

Mivel most kezdodik a semester, ami a nyariszunetnek felel meg es a legtobben ilyenkor mennek szabadsagra, ezert most kaptuk meg a juliusi fizetesunket... julius 14-en kifizettek a juliusi fizetest... ez oriasi, nem? :)

Ezen felul mint kiderult, most van a fizetesemelesek idoszaka is. Ebbol az apropobol kaptunk fizetesemelst. Igaz meg csak 1,5 honapja dolgozom itt, de ami jar az jar... brutto 400 Kr-val emeltek, ami 1,83%-os emelesnek felel meg. Az inflacio - neten talaltam adatot, nem tudom mennyire helytallo - itt 3,1% pillanatnyilag. De az ev elejen 2,4% volt... gondolom ev vegere derul ki, hogy pontosan mennyi is az annyi.
Erdekesseg, hogy valamikor 2009-ben -1,8% koruli volt az "inflacio", ami ugye deflacio. Igaz nem tartotta magat sokaig, vegul akkor is valami 2% koruli lett a vege, de szamomra meggyozo, hogy tudnak (tudunk :) ) ilyet is :)

Ezen felul kaptunk 5.000 Kr-t (brutto) nem tudjuk mire. Lehet szabadsagpenz a semesterre, hogy legyen mit elinni vagy nem tudom. Majd megkerdezem valamikor bent...

Ebben a honapban brutto 32.588 Kr-t kaptam (nem kerestem, mert ugye van benne 1-2 tetel, ami mogott nem volt teljesitmeny, csak kaptam).
Ebbol maradt 23.345 Kr, ami 71,63%, tehat 28,37% adot fizettem (ennel valamivel kevesebbet, mert ebben benne van a szakszervezet dija is, ami most majdnem 600 Kr volt - 75 Kr + a brutto 1,7%-a).

Mint kiderult, nekem is jar a havi 8 ora komptid. Ez azt jelenti, hogy havonta 1 napot ha nincs kedvem vagy mas dolgom van nem kell bemennem dolgozni, de nem kapok kevesebb fizetest. Elozo honapbol maradt meg 6,5 ora (a maradek 1,5 oram azert veszett el, mert elso nap elfelejtettem "belyegezni" munkaba allaskor). Kozben persze ledolgoztam, mert jo akartam lenni, azt meg kifizettek... hat igy akarjon jot az ember :)

A sok szam es Korona utan jojjon a napi Muffintosh:


Sokat hallani a regi motorosoktol, hogy most mar messze nem olyan jo itt elni, mint regen, 10-20-30 eve... de ha most ilyen, akkor milyen lehetett regen? Lehet jobb is nem tudni es nem erezni azt a leepulest, ami itt vegbemehetett :D

Mondanom sem kell, hatalmas az orom! Egyetlen dolog van, ami elszomorit... :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése