2012. szeptember 10., hétfő

Még másfél hónap és az AFA

Megint csupa érdekes hír :)

Ma - 2012.04.26. - voltam Stockholmban gyógytornán, illetve ma találkoztam az orvosommal is. A tornás részt átugrom, mert a sokásos történt.

Az orvos viszont azt mondta, hogy ha gondolom, akkor ki tud még írni pár hónapra, de akár vissza is mehetek dolgozni. Nem rossz ötlet, bár fogni nem tudok a bal kezemmel rendesen, semmi erő nincs benne.
Abban maradtunk, hogy kapok még 1,5 hónapot, egészen pontosan 2012.06.15-ig és akkor visszatérünk a dologra. Addig majd úszni járok (mert már szabad) és reménykedek, hogy csoda történik és már képes leszek a műhelyben is dolgozni.

A nap másik híre az AFA biztosítóval kapcsolatos (illetve a táppénzzel). Tegnapelőtt megkaptam a cégtől a fizetési papíromat és... 0 Kr volt rajta. De hisz ez nagyszerű! :)
Még aznap jött az értesítés a Försäkringskassan-tól, hogy az ehavi táppénzem 11.982 Kr. Hmm... itt már kezdtem aggódni! :)

Berohantam a céghez, ahol a főnök elcsodálkozott, hogy az AFA-tól (ez a cég biztosítója) eddig még nem kaptam semmi pénzt... pedig valóban nem.

Írtam gyorsan a biztosítónak is, ahonnan másnap (tegnap) vissza is írtak, hogy nem is igényeltem tőlük semmit... érdekes, kellett volna? :) Mint kiderült, igen.

Most tehát ott tartunk, hogy a biztosító tartozik nekem 3 havi táppénz kiegészítéssel, ami kb. 18.800 Kr. Ez így már rögtön jobban hangzik, nem?

Okulásképp
- a Försäkringskassan 21.820 Kr-s bruttó fizetésre kb. 12.000 Kr táppénzt (nettó) fizet;
- a cég nem fizet ilyenkor semmit sem, csak a biztosítója (logikusnak tűnik);
- a biztosító (esetemben az AFA Försäkring) nem fizet magától, kérvényezni kell... ebből lesz a további kb. 6.000 Kr havonta.

Természetesen minden igényléshez kell egy-egy másolat a betegállományos papírból (läkarintyg), illetve az AFA szereti kérni a Försäkringskassannak küldött papírokat is.

Mire meggyógyulok, már biztosan érteni fogok mindent :)

Holnap hívom a Försäkringskassant, hogy meghosszabbodott a betegállományom. Ha lesz valami érdekes, megírom azt is...

Kellemes hosszú hétvégét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése