2012. szeptember 10., hétfő

Költségtérítés, bolond időjárás és rövid hírek

Elsőként elnézést kérek, hogy az utóbbi időben kicsit ritkábban tudtam csak írni. Ennek több oka is van. Sokat voltam távol (német és magyar kirándulás), túl sok említésre méltó dolog nem történt, mostanában itthon is akad némi tennivaló (persze csak módjával :) ).

KöltségtérítésMúlt héten végre sikerült feladnom az eddig felgyülemlett számlákat a cég biztosítójának. Ezek jellemzően vonatjegyek a Nyköping - Stockholm vonalról; gyógyszerek; vizitdíjak még a kezelés elejéről (akkor még fizetni kellett a kötözésért, de két hét alatt elértem az éves limitet - 900 Kr-t); a mentő díja; a kórházi napidíj (80 Kr / nap), amikor ott aludtam.

Attól függ honnan nézzük, de azért "kellemes" összegről van szó: 5.879 Kr, ami kb. 192e Ft. Van / volt tartalékunk, nem is egyszerre kellett kifizetni, de azért... na...

A számlákat rátűztük Nórival A4-es lapokra, aztán feladtam a kisboltban (nálunk a kisboltban van a postahivatal :) ). Szerintem úgy egy hónap múlva számíthatunk valami pénzre onnan.

Rövid híreink
- Az autó (Beetle) érdekes fogyasztást produkált mióta megvettük... 400 km 52 liter benzinnel (13l/100km). Elvittük szerelőhöz, lecserélte az olajat, kicserélte a lambda szondát, kicserélte a kézifék bowdeneket. Mindezért kb. 8.700 Kr-t (284e Ft) fizettünk. Ugye mondanom sem kell, hogy milyen vidám voltam :)
Most már sokkal jobb a fogyasztása, legalább 600 km-t el fog menni egy tankkal.
Már találtunk másik szerelőt...

- Úgy néz ki, hogy az eddigi átlagfizetésem alapján kapom majd a táppénzt. Ez nagyon jó hír, mert ugye kaptunk Karácsonyi bónuszt, nyáron is adtak egy kis bónuszt és elég sokat túlóráztam is.
Ha igaz, amit mondanak, akkor több pénzt fogok kapni, mint amennyit havonta kerestem :) Már megérte, nem?! ;)

- Voltunk tegnap (vasárnap, 2012.03.18.) moziban. Az Iron Lady-t (Vaslédi ???) néztük meg angolul, svéd felirattal.
Jó szórakozás nekünk itt moziba menni, mert angolul nagyjából mindent megértünk, ami nem (nem halljuk, nem ismerjük a szót, stb), azt viszont svédül el tudjuk olvasni. Remek tanulás, jó szórakozás... szeretjük a svéd mozit :)
A jegyek fejenként 95 Kr-ba (3.100 Ft), egy nagy popcorn és két üdítő összesen 75 Kr-ba (2.450 Ft) került.
Hamarosan kipróbáljuk a színházat is...

- Nem tudom, hogy írtam-e korábban, de volt egy kis gondunk (az összes lakónak) a főbérlővel. Télen nem nagyon akart fűteni... 17-18 fok volt, ami nem igazán kellemes, többszöri megkeresésre sem nyilatkozott érdemben a főbérlő.
Odáig jutott a helyzet, hogy az egyik svéd lakó felhívta, hogy fel fogja jelenteni a megfelelő szerveknél.
Másnap jöttek és valamit szereltek a kazánon... azóta 20-21 fok van :)
Itt is vannak kevésbé tisztességes emberek... igaz ez a fentebb említett autószerelőre is, mert az újabb kb. fele ennyiért dolgozik (az pedig itt kb. reális).

- Muffin, a kedvenc törpenyuszink még mindig borzasztóan rossz :) Hamarosan visszük oltatni, az is jó kör lesz: 810 Kr (26.500 Ft), mert nincs oltóanyag, rendelni kell, sokat... :( Magyarországon ez kb. 1.000 Ft volt.
Ha ezen túl vagyunk, akkor körbejárjuk a témát, lehet Magyarországról hozunk neki vakcinát...
Egy sztárfotó Muffinról, ahogy éppen átszellemülten hagyja magát vakargatni :)

- Nóri jár SFI-re, napi 50 km-t autózik. Szereti, jól érzi magát...

- Alakul a kezem is, egyik éjjel rácsaptam véletlenül a mutatóujjamra és így sikerült feltörnöm egy részét a beállt izületnek. Azóta sokkal jobban mozog :)
Mondtam a gyógytornásznak, hogy lehet a falat kellene csapkodnom, de nem lelkesedett az ötletért :)

- Mostanában mosogatni szoktam :) Felemelő érzés egy kézzel csinálni, próbáljátok ki, megéri :)

Bolond időjárás
Ma is - 2012.03.19., hétfő -, mint majd minden hétköznap Nóri ment SFIre. Mielőtt indult volna, még bejött hozzám, hogy jégeső esik... kinéztem és valóban, a sok, apró jégdarab pattogott az úton.
Átmentünk a nappaliba, hogy megnézzük a főutat is... azon az oldalon a hó szakadt. Ez 8 óra körül volt. Igen derék, főleg, hogy Magyarországon éppen 20 fok van :) Nem baj, mi választottunk, szeretjük, ez csak egy kis semmiség...

Nemrég - kb. 10 óra körül - csináltam egy képet az erkélyről:


Nem látszik igazán, de tűzött a nap, szinte meleg volt a napsütésben. Semmi szél, semmi eső vagy hó vagy jég... minden tökéletes, tavaszias!

Azóta annyi változott - most 10:43 van -, hogy rettenetesen fújni kezdett a szél, de az ég még mindig tiszta...

Tervek
- Holnap megyek kötözésre, illetve bejelentkezek én is SFIre (ha már itthon vagyok, miért ne?).

- A hét végén elmennénk kirándulni, mert az jó.

- Szeretnék úszni járni, de most még nem lehet... talán a futás (a baleset óta kb. 10 kilót fogytam, jó lenne még egy kicsit + visszanyerni valamit a minimális izomzatomból, mert a 20 nap fekvés lebontott majdnem mindent rólam :( ).

Szép napot mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése