2012. szeptember 10., hétfő

Fogyókúra, egészséges(ebb) életmód és "vérvétel"

Továbbra is döng a semester... már csak ki kellene használni valahogyan! Mostanában az a program, hogy sokat és kitartóan esik. :(

Tegnap - 2012.07.17 - voltunk Zsoltival focizni Flen-ben. Ketten voltunk a pályán + még egy fél család (anyuka és két kislány) pedig a pálya körül lévő futópályán futottak. Svédországban ilyen a tömeg :)

De hogy valami érdekesebbről is írjak, egészséges(ebb) életmódot kezdtem élni. Persze csak módjával! :)

Ennek első lépése mindenképpen a fogyás, mert jobb az mindenkinek, ha nem vagyok olyan, mint a kismalac. Itthon is jelezték már (nem is egyszer), hogy kicsit vissza kellene venni a pocakból és én is érzem, hogy nem tetszik, amit lenézve látok (félreértések elkerülése végett: a hasam ;) ).

Jelenleg 173 cm és 82,5 kg vagyok. Ez alapján a BMI-m 27,57 (ennek vajon van mértékegysége? A középiskolában tanult fapados mértékegység megállapítás alapján kg/m^2 , ami a terület sűrűség mértékegysége. Ezt pedig a gyakorlatban pl. a papír vékonyságának meghatározására használják. De még érdekesebb dolgokra is, ld. WikiPedia :) ).

Visszatérve az eredeti problémára, magasságom alapján az ajánlott testsúlyom 68,7 kg kellene legyen, ami 22,65-ös BMI-t jelnt. Ez a normál érték kb. közepe (a normál 20 és 25 között van).

Ismerve a testalkatomat és a látható felesleg mértékét, az elérni kívánt testsúlyt 72-75 kg-ban határoztam meg. Ennyivel elméletben elégedett lennék, de a tényleges cél a vizuális eredmény függvényében változik, mondhatni a BMI független, gusztusossági együtthatótól :)

A fogyókúra érdekében első sorban két újítást vezettem (vezettünk) be. Az egyik, hogy semmiképpen sem haladom meg a napi 1600 kcal-ás tápanyagbevitelt. Egy n+1-ik internetes kalkulátor szerint az alapanyagcserém 1684 kcal-t igényel. Ezzel már fogyni lehet, hiszen senki sem ül és csak létezik egész nap. Mindenki sétál, dolgozik, ennivalót csinál, stb...

Így tehát a hízás már kizárt és egy minimális fogyás garantált.

Ezt megfejelem heti minimum 3 edzéssel. Norbi 1000 kcal-ás edzését csinálom már kb. 2 hete. Elég jó, rendesen megizzaszt, jól elfáraszt de remek érzés utána leülni :) Miután végigcsinálom a 45 percet, még csinálok 100 felülést, biztos, ami biztos, illetve tervezem, hogy elmegyek majd utána futni egy kicsit. Valóban kicsit, 10 percet kb. (séta+futás vegyesen, hogy ne kapjak szívrohamot közben :) ).

Nem tudom sajnos, hogy pontosan mennyi eredménye volt eddig, de:
2012.07.11.-én mértem 82,9 kg-ot;
2012.07.17.-én pedig 82,5 kg-ot.

Persze nem ugyan az a napszak, nem ugyan az a telítettség, így lehet valamivel több (vagy kevesebb) ment le.

A másik része az egészséges(ebb) életmódnak, hogy elkezdtem szedni a Dr. Lenkei féle Klasszikus alap vitamin komplexet. Bővebb infó itt.
Ezt eredetileg Zsolti szedte (és szedi), azt mondta, hogy neki sok mindenben segített. Van benne sok féle vitamin, elég durva dózisban (napi 8 tabletta :) ). Egyik mellékhatása (Zsolti szerint) a zöld vizelet... a Norbi-tól izmos (szálkásabb) leszek, a vitaminoktól pedig zöld... én leszek a Hulk :)

A hónap végére szeretném elérni a 80-81 kg-t, augusztus végére pedig a 78-at. Az már csak 26,6-os BMI lesz... közel a normális felső határához.

Az eredményről időről időre beszámolok majd, remélem nem csak a saját szórakoztatásomra :)

"Vérvétel"
Nem igazi vérvételről van szó, csak ma Muffin kicsit hevesebben próbálta meg elvenni az ebédre szánt répát és véletlenül az ujjamat akarta megenni. Az eredmény a bal kezem középső ujján egy 2 mm hosszú, fél mm széles harapott seb. Nem vészes, de rosszul esett, hogy így hálálja meg az ennivalót.

Azóta persze újra jóban vagyunk... :)

*) Szerk: most vettem csak észre, hogy idő közben a blog elérte a 10.214. látogatóját is. 88 bejegyzés, összesen 175 hozzászólással, kb. 14 hónap alatt. Nem hittem volna, hogy ide jutunk, de itt vagyunk és még sehol a vége (remélem) :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése