2012. szeptember 8., szombat

Firmafest - 2011.09.03.

Szombat, 2011.09.03.

A cég, ahol dolgozom, megtartotta - gondolom évi, hagyományos - nyárbúcsúztató  összejövetelét. Azon alkalmak egyike, ahová a dolgozók családtagjai is hivatalosak. A többire (Julbord - karácsonyi evés-ivás; hajókirándulás) nem hívják meg a feleségeket/barátnőket, mert... nem tudom miért, de ez van.

A tervezett program a következő volt:
13:00 - Innebandy mérkőzéssorozat, ahová előzetesen kellett 3 fős csapatoknak jelentkezni
15:30 - Innebandy döntő
17:00 - Firmafest kezdete, cég által bérelt busz érkezése a helyszínre
22:00 - Firmafest vége, céges busz indulása és a dolgozók hazaszállítása

Sajnos az innebandy-ra nem sokan jelentkeztek, így 3 csapat indult összesen. A döntőt meg akartuk nézni, de mire odaértünk, már majdnem vége is lett. Ezen kívül kiderült, hogy nem is nyilvánosak a mérkőzések, mi voltunk 4-en az összes nézők :) Pech :D

Autóval haza, kávézás, majd séta a helyszínre.

Gondoltuk, hogy mivel Bettna nem túl nagy, kényelmesen odaérünk majd gyalog is. Közben kiderült, hogy a hely, ahová megyünk jócskán túl van a falu határán, így 45 percet sétáltunk. Odafelé ez nem is volt probléma, de visszafelé... :) ;)

17:00
Odaértünk, bemutattuk a lányokat az embereknek. Mindenki mosolygós, barátságos... mindenki beszélget. Mi rögtön összeismerkedtünk a nagyfőnök feleségével. Nagyon aranyos és közvetlen volt...

Voltak páran, akiknem már ekkora elég jó kedvük volt :)

A "bár" kipakolós jellegű volt: egy asztalon mindenféle sörök, tömények, borok, likőrök. Volt valami ásványvízféleség is, de ahhoz nem nyúltam :) Nah, én az alkoholista... :D

Nem sokkal később, talán 17:30 körül elkezdődött az evészet.

Ez úgy történt, hogy mindenki leült egy asztalhoz, ahová akart és várakozott. Az "étkező" egy nyitott oldalú, fából épített kunyhó-szerűség volt. Benne egy kis színpad és talán 4 sorban, a rövidebbik oldaluknál összetolt asztalok. Az asztalsorok két oldalán székek.
Nekünk sikerült a főnökkel egy asztalhoz ülni...

Evés előtt még a nagyonnagy főnök tartott egy lightos, baráti beszédet; majd az egyik kolléga (kicsit ittas állapotban) megköszönte az egész cég nevében a lehetőséget...

Az étel
Előételnek volt 1 minizsömle + vaj + saláta. Utána, előtte, közben egy derekas szelet sajtos pite (nem tudom pontosan miről szólt ez a pite, de finom volt). Minden kb. 4 fős csoportnak volt 2-2 Cider, 2-2 sör, 2-2 pálinka (igazi, svéd pálinka -> párat kóstoltam, finomak voltak), 1 kancsó vörösbor.
Közben lehetett előre felszeletelt, de RENDES kenyérért járkálni... erre le is csaptam, mint az a bizonyos gyöngytyúk arra a másik bizonyos tudjukmire. :)
A főétel rák volt. Nem tudom megmondani a nevét, de képet találtam róla, íme:


Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem egészen ilyen volt. Picike volt és teljesen vörös (nem ilyen foltos). De jellegét tekitve így nézett ki.

Ismerve a úszni tudó dolgok megevése iránti áhitatomat, nem mertem megkóstolni. Lajos felesége - Terike - mondta, hogy ha szeretem a halat, akkor ez nagyszerű dolog lesz. Ha nem szeretem, akkor inkább ne egyek belőle :) Így aztán maradt a nem eszem belőle magatartás. De a kenyér szuper jó volt, végre!!! :)

Vacsora után még egy kis beszéd (bevallom, a kötőszavakon kívül nem sokat értettem belőle :) - na jó, pár dolgot azért igen, de nagyon sokat nem :( ).
Beszéd után, olyan 19:00 óra körül érkezett egy stand-up-comedy-s srác. Rutinos versenyzőként akkor nevettem, amikor a többiek is, akkor tapsolta, amikor a többiek is :)
Itt azért már jóval több mindent értettem, de a felét még így sem érte el :) Időnként volt 1-1 angol rész is! Nem tudom, hogy ezt külön nekünk rendelték-e meg vagy ez itt teljesen alapvető, hiszen mindenki beszél legalább felső-közép fokon angolul (a raktárostól a maróson át a festőig, mindenki). Ha nekünk szólt, akkor külön nagyon hálásak vagyunk ezért! Ha nem, akkor örülünk, hogy legalább ezzel nem volt gondunk :D

Eddigre már majdnem mindenkinek kellőképpen meg volt alapozva a jó hangulata :) Egyetlen munkatárs volt, aki hangosan és kicsit indulatosabban kifejezte nem tetszését a stand-up-os irányába, de gyorsan ki lett vezetve a főnök által (persze finoman, nem volt harag vagy dulakodás).

Este 8 körül vége lett a mutatványnak, élő zene következett. Gondolom egy helyi vagy környékbeli, fiatal rock banda játszhatott. A zene nagyon jó volt! Voltak saját és feldolgozott dalok is, pont az a stílus, amit mi is szeretünk - kivéve talán Gyulát :)
Közben természetesen ivás... 1-2 csúfosabb lerészegedés, esés-kelés, meg ami ilyenkor lenni szokott. Erőszakosság, durvaság vagy hasonlók nem voltak. Mindenki szeretett mindenkit (még minket is).

A mulatság vége felé már engem is rá lehetett venni egy kis táncolásra. Ez úgy történt, hogy egyszer az egyik kolléga jött oda és rángatott fel minket a párjával, másszor egy másik kolléga tette ugyan ezt :) Utóbbi olyan jól sikerült, hogy egymást pörgettük a sráccal... aki látta - magyarok - utólag elmondták, hogy... elég rendhagyó volt :D Mi akkor és ott nagyon jól éretük magunkat :D

Egy idő után az alkohol kifogta a szelet a svédtudásom vitorlájából és maradt az angol. Semmi vész, megoldottuk :) Sok emberrel sikerült összeismerkedni, beszélgetni... kérdés, hogy ki és mire emlékszik a dologból, de jó volt, hogy nem nekünk kellett menni, hanem ők jöttek.

A tánc végén az egyik srác felesége azt is megkérdezte - illetve mi így értettük -, hogy milyen érzés, hogy befogadott a svéd munkatársak családja? Nem tudom pontosan ezt kérdezte-e, mert éppen döngött a zene és már egyikünk sem volt teljesen józan (Norcy igen, de ő a másik oldalamon állt).
Azt biztosan nem mondta, hogy utál, ebben biztosak vagyunk :D

Közben kaptam egy ajánlatot Stefan-tól - miután mondtam, hogy a 40 fokos pálinka erős nekem :) -, hogy igyak egyszer az Ő 80 fokos rumjából...merész ötlet... :) Ekkor mondta egy másik, éppen ott kolbászoló munkatárs, hogy csak óvatosa, mert elájulok tőle és reggel fájni fog a fenekem :D

Este 10ig játszott a banda, nem sokkal később megjött a busz is az emberekért. Szép lassan mindenki hazafelé indult. Ki busszal, ki autóval... mi pedig gyalog :) Jó volt :D

A végén meg megköszöntük a főnököknek a party-t, elköszöntük és távoztunk... volna :)

Történt ugyanis, hogy kifele menet megállított egy másik munkatárs, akivel eddig nem találkoztunk. Rögtön angolul kezdte - mondván, hogy mindenkinek azt mondták, hogy nem beszélek svédül, ezért angolul próbálkozzanak -> a többségnek kellemes meglepetés volt, hogy kicsit mégis :) -, tehát azzal kezdte, hogy:

- Ma még nem beszéltünk... ennek oka volt... a tegnap történtek...

Néztem nagy szemekkel, hogy mi a fenét csinálhattam pénteken a cégnél :)
Látta rajtam, hogy nem egészen értem :)

- A magyar-svéd meccs... hogy a magyarok elverték a válogatottat...

Jah, így már világos :) Elnézést kértem :D

Utána beszélgettünk még kb. 15 percet, elmondta, hogy nagy kedvence a magyar kaja. Jön havonta egyszer egy magyar srác nagy autóval és árul mindenféle földi jót a piacon.

Végül tényleg nem maradt más, csak a séta hazáig és az alvás...

Olyan jót aludtam, hogy ha-ja-jaj :D

Végül néhány kép, a teljesség igénye nélkül:









Itt kedves anyós barátkozik össze a rákkal :)

















Itt a magyar-különítmény látható. Azért van ekkora tömeg a képen, mert a többiek még ettek bent (a bent mögöttem látható, ami értelmszerűen nem látszik a képen :) ).












Ilyen mécsesekkel volt kivilágítva az udvar... ameddig rá nem léptek az emberek és el nem aludtak :)












Svéd éjszakai égbolt, fákkal... csendélet :) Nekem tetszik a kép ;)












A társaság egyik - kisebbik - része...











A társaság másik része (nyilván némi átfedéssel illetve voltak bőven olyanok is, akik egyik képen sincsenek rajta :) )...








Ez pedig egy rettenetesen sikerült kép az egyik munkatásról... kifejezetten nekem pózolt :D

Ez a kép is felkerült a FaceBook-ra, reggel mondta is, hogy látta a képet az albumban... rögtön mondtam, hogy leveszem, ha szeretné... legyintett és mondta, hogy dehogy is, rendben van :D




Nagyon jól éreztük magunkat! A társaság kitett magáért... nem is kicsit :) Rengeteg szeretetet, kedvességet, barátságosságot és elfogadó / befogadó szót kaptunk.

Remélem lesz még ilyen!!!

!!! Tack Så Mycket !!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése