2012. szeptember 8., szombat

Előléptetés, vagy valami hasonló

A történet valamivel régebben, kb. 2 hete kezdődött.

Mivel éppen jól megy a cégnek, beruháztak egy új horizontál gépre (Haas vezérléssel, ha mond ez valakinek valamit). Ez a második nagyberuházás a nyáron vagy a nyár óta, mert korábban már vettek egy tekintélyes méretű másik horizontált (Juaristi gyártmány, Heidenhain vezérléssel).

Mikor az új gép helyét tervezgette az egyik tulaj és a kisnagyfőnök, odahívtak és megkérdezték, hogy szeretnék-e az új gépen dolgozni? Kissé tanácstalan voltam, nem gondoltam, hogy a kb. 5 hónapos gyakorlatommal egy 0 km-es gépet kellene irányítanom... számomra ismeretlen vezérléssel... ismeretlen géptípussal (horizontálon még csak nem is tanultam soha).

Megkérdeztem Gyulát, azt mondta, hogy: "Persze, hogy akarsz!"

Visszasiettem a főnökökhöz és jeleztem igényemet a gépre.

Eltelt pár nap, meghozták az új versenyzőt... megint odahívtak, megkérdezték, hogy tetszik... tetszett! Nem nagy gép, de egészen más, mint amin eddig dolgoztam. Automata szerszámváltós, revolvertáras, teljesen fedett munkaasztallal. Csupa olyan dolog, ami jelentős kényelemnövekedést jelentene a mostani gépem után, a Prisma után. Annak nyitott a teteje és bizony előfordul, hogy forró forgács potyog a fejemre, a szerszámtartója pedig homemade típusú, így nem is a legjobb, bár működik, de néha lever 1-2 szerszámot a vibráció és így lehet cserélni őket :( Arról nem is beszélve, hogy a Prisma 10 szerszámot tud cserélni magától, az új gép pedig 32-t.

Kérdeztem, hogy kik jelentkeztek eddig a gépre, mondott a főnök 3 nevet. Az egyik Marcus volt, akinek nálam jóval több tapasztalata van. A másik a mostani, új váltóm, aki nagyon rendes és aranyos, de még elég lassan dolgozik és van mit tanulnia (szó se róla, nekem is :) ). Így az előkelő 2. helyre soroltam magam. A főnök azt mondta, a lista élén vagyok... boldogság!

Múlt pénteken (2011.10.14) éppen beavatott a riasztó használatába, mert úgy nézett ki, hogy kvázi egyedül megyek túlórázni (Gyula gépét karbantartják), de végül nem jött a szerelő, így nem kellett kiriasztanom :)
Kérdezte, hogy hétfőn tudok-e fél órával korábban jönni dolgozni, mert megbeszéljük az új felállást. Persze...

Mosolyogva hozzátette, hogy nagy tervei vannak velem... Ó de jó, mondom, de ugye nem akar kirúgni? :) Eddig az ilyen irányú tervek a munkahelyeim elvesztésével jártak :)

Felröhögött és hozzátette: Dehogy! Tovább akarlak képezni!

Ettől kicsit megnyugodtam...

Eljött a hétfő (tegnap, 2011.10.17), be is mentem kicsit korábban. Aztán vissza lettem hívva 13:45-re :) Nem baj, addig beszélgettem a váltómmal.

Újra vissza a főnökhöz. 2 srác volt bent, de egyikük sem volt sem Marcus, sem Tim... itt már kedztem aggódni.

Át a másik irodába (ez sem jó jel, mert ha a nagyobb főnök irodájába kell menni, az rendszerint azt jelenti, hogy írhatom alá a felmondásomat :) ). Lecsüccs, várakozás.

Elmondták, hogy megszületett a döntés a továbbiakról... ha mindenki új gépre szeretne menni, akkor a következő lesz a felállás:

Az egyik srác, aki eddig a gerendamarón dolgozott, átmegy a Prisma-ra Tim mellé.
A másik srác, aki eddig Stefan-nal dolgozott (Stefan váltója volt) átmegy a Juaristire (ezen 3 műszak van, de csak kettő ment egy ideje, mert a "norvég" srác nem annyira vált be ezen a gépen, ezért átkerül egy másikra).
Én pedig megyek a Stefan gépére, mint Stefan váltója.
Az új gépet pedig az a srác kapja, aki ugyan azzal a vezérléssel dolgozott egy kisebb gépen (erre a gépre megy a "norvég" srác). Bezárult a kör, illetve nem tudni, hogy ki megy a gerendamaróra...

Összefoglalva: bár nem a vadonatúj gépre, de egy sokkal komplexebb darabokat gyártó gépre tettek át. Ez jó, mert a Prisma-n már nem nagyon tudtam hova fejlődni, 5 hónapja dolgozom rajta, 4 hónapja nem tanultam semmi újat...

Egyetlen gond van, bár nem igazán gond, csak... ha Stefan váltója leszek, akkor átkerülök a másik műszakba. Ugyan úgy két műszakban fogok dolgozni, de az ellentétesben. Itt viszont nem nagyon ismerek senkit sem. Szerettem a régi társaságot, jól el tudtam beszélgetni velük, majdnem mindenkivel. Most kezdhetem el a beilleszkedést újra... :(
Erre mondta Stefan azt, hogy legalább új svédekkel is megismerkedhetek... azt válaszoltam, hogy igaz, de... olyan fajta vagyok, aki nem szereti a változásokat. Pláne, ha már megszoktam és megszerettem az előzőeket.

Ha beültetnek egy sarokba és ott jól érzem magam, akkor eszem ágában sincs kijönni onnan magamtól... nem érdekelnek az újdonságok, nem érdekel semmi, csak, hogy ott éppen jó és azt a jót nem adom semmiért... még a nagyobb jóért sem :) Tudom, bolond vagyok :)

De most idézőjelben rákényszerülök, a döntést legalább nem én hoztam, nem okolhatom magamat, a főnököt pedig nem fogom, hiszen nyivlán a cég érdekeit nézni, illetve azt, hogy hogyan tudok fejlődni. Jelen felállással pedig maximálisan eleget tett ennek, biztos, hogy jól fogok járni a dologgal... csak a megszokott emberek...

A siránkozás helyett pedig nézzük úgy a dolgokat, hogy: 5 hónap alatt bebizonyítottam, hogy képes vagyok fejlődni, lehet rám számítani. Az eléggé hiányos svéd tudásom ellenére újabb és újabb feladatokat kapok.

Azt hiszem elégedettek lehetnek velem...

Update
Most már vannak kétségeim is :) Nem könnyű feladat, oda lesz a kényelmes munkám... cserébe sok újat tanulhatok. Remélem menni fog! Szerintük igen, de ha mégsem, akkor is visszamehetek a Prisma-ra még kb. 1,5 hónapig.

Az lesz a menetrend, hogy 2 hétig tanulok be Stefan mellett, utána 2 hétig egyedül megnézzük mit tudok kezdeni magammal. Az egész pedig november 2. hetében kezdődik, tehát még van további 2 hetem, hogy átjárogassak Stefan-hoz okításra... ma is volam 2 órát, jót tett :)

Segítségnek ott lesz Stefan régi váltója is, illetve Gyula is ígérte, hogy ha bajban vagyok, átszalad...

Bízzunk a legjobbakban!


Az utolsó bejegyzés óta még történt pár dolog:

Villanyszámla
Megkaptuk második villanyszámlánkat is. Ez most 268 Kr lett, ami kb. 8.580 Ft. Szerintem belefér, még úgy is, hogy a tél beállta miatt szeretnék egy, esetleg két hősugárzót venni a lakásba, mert az a tuti. Reggelente mindig fázom - Magyarországon is fáztam ősz és tavasz között hajnalban, nem tudom miért...

Személyi szám
Végre lett Norcynak is személyi száma! Nagy az öröm! A legszebb az egészben, hogy nem volt soha semmi gond, csak mindig 1-1 papír maradt le a kévényhez, pedig mindig, minden ott volt :) Nem baj, most már van, ez a lényeg!

Hétfőn voltunk Skatteverketben, csináltatunk ID-t is a szám mellé, mert mégiscsak jobban fest, ha azt mutogatja és nem a Skatteverkettől kapott papírt...

Telia
Szintén Stefan hathatós segítségével, végre sikerült megoldani a net kérdését is. Kiderült, hogy eddig elfelejtettek szerződést küldeni :) Pech... szerintük nem történhetett ilyesmi, Stefan szerint viszont igen :)

Az új élet 5. havában még mindig minden szépen alakul, mindenki örül, béke van és sok-sok boldogság! Már csak ezt az állapotot kell fenntartani még úgy 70 évig :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése