2012. szeptember 8., szombat

Egy átlagos munkanap

Gondoltam a mai napot rászánom arra, hogy jegyzeteket készítsek a nap eseményeiből, mert:

- hátha van akit érdekel;
- sosem tudom értelmesen elmondani, hogy mi volt "ma" a munkahelyemen Norcinak;
- a sok "semmi extra" és "szokásos" után már én sem vagyok biztos abban, hogy mi is az a szokásos...

Ezért hát tollat ragadtam ébredés után és jegyzetelni kezdtem...

4:35 - Az ébresztőóra finoman jelzi, hogy fel kellene kelnem... nem érzem az erőt, ezér kicsit még próbálom húzni az időt. :)

4:38 - A kényszer, a mindenáron dolgozni akarás legyőzi az álmosságot, ezért kimászom az ágyból... ezt követi a szokásos rutin: fogmosás, Muffin megetetése maggal (ezzel egyúttal boldoggá is tettük mára :) ).

4:40 - Készül a reggelim, illetve megiszom a reggeli szokásos pezsgő-vitamin-tablettámat. Jó szolgálatot tesz, bár ha használna is, akkor is placebo-nak érzem. Érzem, hogy hűvös van a lakásban... 19,5 fok... írni kellene a főbérlőnek, mert ez így sovány kicsit (Gyula már írt és mozgósította a többi lakót is).

4:56 - Indulás munkába...

5:01 - Érkezés a munkahelyre, bejelentkezés... mivel a munkaidőm hivatalosan csak 5:30-kor kezdődik, ezért ez egy kb. fél órás, ledolgozós túlóra lesz (komptid övertid). Kicsit elúsztam ebben a hónapban a sok SFI és az 1 napos betegség miatt, ezt szeretném apránként ledolgozni.

5:03 - Megyek a reggeli, első kávémért. Útközben összefutok Stefan-nal (ejtsd: Sztéfán), jót csodálkozunk egymáson, sosem szoktunk korábban bejönni :) Kérdezi, hogy kipihent vagyok-e (gondolom látta az arcomon a "most még valahol máshol vagyok" kifejezést :) )? Természetesen... :D

5:05 - A téngleges munkavégzés kezdete. Tim - a váltóm - pont befejezte az előző darabot, ezért én a legelejéről kedzhettem a következőt. Ez így a legjobb, mert ha valami elszúrás van, akkor csak a saját hátsó felemet szidhatom érte :)
Kezdődik a munka...

Idő közben - Valami borzalmas zenét adnak a rádióban! Most énekelt egy nő valami Nelly nevű elefántról... a 3. sor után azt éreztem, hogy fel kell másznom a darura és le kell ugranom onnan! Brrr... :(

Jött a gyakorlatilag legmagasabb rangú főnök - Ralf, termelési igazgató (ejtsd: Rolf)-, mint minden reggel, megkérdezte, hogy rendben van-e minden... Perszehogy!

Másodszor is visszakaptuk a hegesztőkhöz visszaküldött darabokat. Ennek az a pontos története, hogy mikor Tim idejött dolgozni pont ugyan ezt a munkát csináltuk (összesen 9 féle darabot csinálunk, ezek váltogatják egymást időnként). Tapasztalatlan volt és elkövetett néhány hibát... egészen pontosan 6 darabot kellett visszaküldeni a hegesztőkhöz, hogy javítsák ki őket. Nem nagy ügy, bár ha úgy vesszük ez kerek 12%-os selejtarány - javítható selejt!
Ezt a 6 db-ot küldték vissz a hét elején, aztán miután átnéztem őket, kiderült, hogy nem jók így sem :) Nem magyarázom el, hogy miért, de a főnök - Rikard (ejtsd: Riker)- is egyetértett vele...
A most már másodszor is kijavított darabokat kaptuk vissza ma reggel :)

7:35 - A nap folyamán először nézek ki az ablakon. Még teljesen sötét van kint :) Eddig eseménytelenül telt a munkaidő, csinálom, amit szoktam, fúrok-faragok-menetet marok, bármit, ami boldoggá teszi a főnököket és a tulajdonosokat :)

Megiszom a második kávémat a nap folyamán, de ez sem sokat segít... :(











8:05 - Világosodik kint, de még elég messze vagyunk a nappaltól... nem tudom pontosan, ilyenkor ez már nappalnak számít vajon? Vagy csak akkortól van nappal, ha más fent van a nap? Ilyesmiken töröm a fejem, amikor éppen az egyik 30 perces művelet megy, aminél nem kell beavatkozni. Szeretem ezt csinálni, nagyon jó kis munkahely!







8:15 - Elkészül az első darab a nap folyamán. 3 óra és 15 perc volt, de 3 és fél óra van rá hivatalosan. Volt pár üresjárat, amikor nem ment a gép (pl. éppen kávéért mentem, takarítottam a gép körül, ilyesmik).

Ilyen volt:



Ilyen lett:



8:20 - Amii Stewart - Knock On The Wood című száma szól a P4-en... :) Végre van rendes zene is... bár amikor svéd popszámokat adnak is nagyon jó tud lenni, egészen megkedveltem Veronica Maggio-t is (3 számát :) ), de nagyon jó a The TopCats nevű zenekar is!
Az időpontot onnan tudom ilyen pontosan, hogy a rádió weboldalán meg lehet keresni, hogy mikor melyik számot játszották
(låtlista)... így ha valami tetszik nem kell találgatni a címet/előadót illetően, hanem megjegyzem, hogy melyik rádió, melyik időpont és otthon megkeresem ...

8:40 - Világos van! Már mihez képest :)

9:00 - A napi, első hivatalos kávészünet! Itt fika (ejtsd: fíká) a neve :) Nem keverendő össze a ficka-val, ami zsebet jelent (és kb. fikká-nak ejtik). Oda kell erre figyelni, mert nem mindegy, hogy az ember zsebében vagy kávéjában van a tolómérő... bár Jarkko a tolómérővel kevergeti a kávéját, aztán visszateszi a zsebébe, tehát igazából mindegy is... :)

Jó lenne egy csoportkép a svéd kollégákról természetes környezetükben (kávészünet, kártyázás, ökörködés), de még nem voltam elég bátor, hogy előálljak az ötlettel :)

A szünet maga 18 perc hosszú hivatalosan és jobbára kártyázással telik. Most kifejezetten szerencsés voltam, kétszer sikerült harmadiknak lennem, de az utolsó játékban első lettem :) Nem volt nehéz, volt 2 db 9-esem, 1-1 Bubim, Dámám és Királyom, valamint 5 db Joker-em. Biztos győztes lapok, mikor kitettem a Királyt az 5 Jokerrel szegény Stefan nem győzte számolni :)

9:50 - Kértem engedélyt a szombai túlórára Rikard-tól... ez általában abból áll, hogy ékes tájszólással (inkább tájszól-akcentussal) megkérdezem: Får jag jobba på Lördagen? A válasz egy határozott Det funkar! volt, ami szabadfordításban kb. annyit tesz, hogy Mehet!
Megvan tehát a szombati programom is! :)

10:25 - Rikard hozta a következő 3 munkához tartozó munkalapokat. Az egyik egy egynapos feladat, 50 db 40*25-ös (kb.) lapba kell 4-4 db 8,5 mm átmérőjű furatot csinálnom, majd felefúrni egy M10-es menetet. 3 satu, 2 nullponteltolás programban, pillanatok alatt megvan. 10 órát adnak rá, de szerintem 6 alatt meg tudom csinálni. Maimum 8. :)
A másik a mostani munkának a "talpa". Nem vészes, de ezt szeretem a legkevésbé. Állandóan hozzáér a maró széle (szára) a darab oldalához, ami nem különösebben gond, de azért jobb lenne, ha nem tenné. :) 1-1,5 nap kell rá, szintén 50 db.
Az utolsó egy valamivel összetettebb darab, a jó, öreg gr åhållare (szürke tartó :) ). Kis furatesztergálás (70H7 és 78H7), 14 db M16-os menet a talpába, néhány M12-es menet az oldalába, vélgül egy 17,5 mm átmérőjű furat a hátába és kész is :) Egy baja van csak, az egyik M12-es menetet nem lehet a géppel belefúrni, mert rossz helyen van, ezért miután a gép végzett a fúróállványon kell befejezni... napi 4-5 készül el, talán 6, ha nagyon pörgök, de akkor mi maradna szombatra? ;)

A megbeszélés alatt éppen egy M42x2-es menetet marok a mostani svarthållare aljába :) Beavatkozás nélkül kb. 20 percet vesz igénybe és ettől rettenetesen élvezetes folyamat :) Ilyenkor szoktam kicsit összetakarítani, mert az előző művelet nagy piszokkal jár. Egy 40-es átmérőjű tömörfúró egyetlen fogásból megcsinálja az 50 mm hosszú/mély furatot (KHB40 - KortHållsBorr, ejtsd: kurthólszburr). Jó kis szerszám!

10:34 - Kicseréltem a kis kézifúró akksiját, mert már gyengélkedett. Ezzel törjük ki a furatok széleit, mert az jó... pont végzett a menetmaró is (gängfräs, ejtsd: jengfresz).

10:45 - Megérkezted a következő munkák darabjai is, lehet pakolászni. Olyan lelkes voltam, hogy még a kistargoncával is sikerült elakadnom :) Biztos volt egy kis olaj a földön és így csak pörgött a kereket egy helyben, mikor felemeltem vele a raklapot. Van ilyen :D
Ennek a vezetéséhez kellene jogosítvány is, de... Lajos és Gyula az első hónapban megtanítottak a használatára (Ne üss el vele senkit! Ne borulj fel vele! - ez a használati utasítás :) ).

10:55 - A köztes időben zenét hallgatok, Gyulát macerálom, zenét hallgatok, mindenki mást is macerálok, dolgozom is kicsit és zenét hallgatok :)

11:08 - Elkészült a második darab is ma! Így már az átlagos darabidő 2 óra és 51 perc (reggeliszünetet nem számoltam munkaidőnek). Hivatalosan 3 óra 30 perc van rá, tehát részidőn belül teljesítek...

Elkezdem a visszakapott darabok hibajavítását (amik a hegesztőknél voltak)...

11:30 - A második szünet. Bent volt az egyik tulajdonos, Peter. Ő vett fel annak idején. Most született gyereke (2,7 kg, fiú), róla mesélt mindekinek, így elmarad a kártyázás. :(

11:35 - Lerövítettük a szünetet Gyulával, mert Ő telefonált egyet, engem pedig izgatott a javítandó darab... :)

12:20 - Még az első darabot javítgatom. Sokkal lassabban megy, mint hittem volna... óvatosan kell csinálni, nehogy a hegesztés miatt eldobják magukat a lapkák (nem baj, csak utálatos menet közben cserélni, főleg az esztergálófejet - ursvarvninghuvud).

Közben erre járt Zsolti is. Beszélgettünk kicsit a túrázásról, mutatott térképen pár szép helyet úgy 600 km-re (hegyek lábánál kis folyócska, természetvédelmi területen).

12:40 - Elkészült az első javítás. Még sokkal macerásabb, mint hittem volna :) Kezdem a következőt...



Túl azon, hogy a felhegesztett furatokat újra kellett marni és esztergálni, a furatok melletti 2-2 kis M12-es menetet is újra kellett várni kézi maróval, mert a hegesztés következtében minimálisan, de deformálódtak és így használhatatlanok voltak. Nem hiányzik, hogy visszaküldék őket, mert megint beléjük szakadtak a csavarok és fúrkálhassal meg HeliCoil menetekkel küszködjek... pici munkával sok munkát lehet megspórolni :)

13:45 - Megérkezik Tim... ez szokta a munka végét jelenteni a számomra, mert inkább beszélgetünk, persze munkával-kapcsolatos-beszélgetésnek álcázzuk. A múltkor pl. éppen belemelegedtünk az iPhone-ba, amikor jött ez egyik tervezősrác valami idegennel. Tim gyorsan felkapott valamit az asztalról és elkezdte mutogatni, miközben az iPhone maradt a téma. Én pedig lelkesen egy csavarhúzóval mutogattam valamit a felvett csavaron. Más kérdés, hogy egy T8-as kulcs volt nálam, a csavar pedig egy mondjuk 12-es imbusz-csavar volt :) Nem baj, a lényeg, hogy rettenetes komolysággal próbáltuk megjavítani a csavart... legalábbis azt akartuk, hogy ezt lássák a többiek :) Ilyenkor szokta fogni a fejét a röhögéstől, majd finoman megkérdezni, hogy nem kellene-e már hazamennem :D

Volt még szó a svéd ennivalókról, amit azzal torpedóztam meg, hogy nem eszem meg semmit, aminek a természetes élőkörnyezete a víz alatt van... feladtam neki a leckét, hogy mondjon svéd ennivalókat :D

Szó esett még az önvédelemről is, de végül abban maradtunk, hogy Bettnában biztosan nem fognak nekem esni a nyugdíjasotthon lakói.

Volt torsdag möte (csütörtöki megbeszélés) is, ahol semmi érdemleges sem hangzott el. Állítólag, mert én szokás szerint nem értettem belőle semmit sem :D

Kicsit még beszélgettünk, aztán 14:36-kor kijelentkeztem (14:12-kor ér véget a munkaidőm, utána még kicsit feltartottuk egymást, de úgy vettem észre, hogy szeret feltartva lenni). Most ráadásul a munkáról volt szó, megbeszéltük, hogy hogyan és mit csináljon, megmutattam neki, hogy melyik művelet hol kezdődik a programban. Kicsit el is csodálkozott, mert mondta, hogy menni fog, aztán belenézett a programba és elcsodálkozott :) Mondtam neki, hogy 36-os, 58-as, 86-os és 205-ös sor kell majd neki. Nézett, hogy honnan tudom ezeket... Szeretem a számokat, mondtam :D

Haza is értem 14:40-re kb. Megebédeltettem Muffint, aki ma már másodszor volt végtelenül boldog. Megfürödtem, mert könnyebb az ember élete, ha el tudja viselni saját magát :)

Skypeon beszélgettünk Norcival, aztán megebédeltem kb. 16:00 körül. Akkor kezdtem el írni ezt a bejegyzést... jelenleg 18:11 van :)

Elkeztem beszórogatni a képeket, amiket csináltam és amik most már valószínáleg látszanak... így némi zavar támadt ismért a tér-idő-kontinuumban... vagy csak fáradt vagyok ;)

De Norci jön haza vasránap! Már csak 2,5 nap!!!

18:19 - Norci megérkezett a Skypera... csak emlegetni kellett ;)

18:49 - Befejeztem a képek beszúrásást... eddig s pontig :)

18:53 - Rövid Muffin vakargatás közben készült ez a kép:



KicsiSzfinxi! :D

Nyomogattam az iPhone-t is és csináltam egy ilyen, nem is tudom pontosan minek nevezzem, dolgot:



18:57 - Norcival Skypeolás, közben zenehallgatás, ami a csövön kifér :)

Lejátszási lista, hogy teljes legyen a mai FettFågel élmény (Spotify över allt :) ):
Amii Stewart - Knock On The Wood
Alphaville - Forever Young
Anna Terheim - Walking Aimlessly
Top Cats - Heartache
Edward Sharpe and the Magnetic Zeros - Home
Tina Turner - Proud Mary
Sunrise Avenue - Hollywood Hills
Lene Marlin - Sitting Down Here
ACDC - Thunderstruck
ACDC - T.N.T.
ACDC - Back In Black
ACDC - You Shook Me All Night Long (...a süni jóóó ááá-laaaaa-t)
ACDC - Highway To Hell
Adele - Rolling In The Deep
Robyn - Dancing On My Own
Apollo 440 - Stop The Rock
Veronica Maggio - Jag Kommer
Veronica Maggio - Satan I Gatan
Veronica Maggio - Välkommen In

Néha még bekerülnek mindenféle más zenék is, pl. Rolling Stones, Dire Straits, Maroon 5 és még sok más is :)

19:17 - Most tartunk itt... van ennek információértéke? :)
Azon gondolkozom, hogy mit kellene este nézni. Valami jó filmet... délután letöltöttem a Kocka első részét (természetesen Magyarországon megvásároltam eredetiben, de sajnos pont ezt fejeltettük ott, mikor kijöttünk és különben is azt hiszem megronbálódott és elrabolták a hódok).

Lassan itt a Karácsony... az első saját, külön töltős Karácsonyunk Norci-val. Izgulok egy kicsit, mert bármikor tudok olyat mondani - különösen a legrosszabb pillanatokban -, amit nem kellene és nem is úgy vagy nem is komolyan gondolom. :(

A másik, amit elhatároztam, hogy mivel az én drága-egyetlen-jólelkű-szerető édesapám - mondtam már, hogy az apa majmot jelent svédül? :D - módszeresen és könyörtelenül tiporta el ezt az ünnepet, mondván "Vallási ünnep! Minden vallásos hülye és korlátolt! Miért kell ezzel idegesíteni engem?", ezért szeretném a sajátunkat olyanná tenni, amilyennek lennie kell és amilyennek lennie kellett volna mindig is...

Csoda, hogy olyan lettem, amilyen? Egy idióta mellett nőttem fel! :( Lenne mit mesélni még róla, de nem tudom itt van-e a helye... talán nincsen...

19:28 - Muffin előjött és magot szeretne... mit szeretne, egyenesen követeli! :) De nem kap, még nincs itt az ideje :)

De mégis... megesett rajta a szívem. Az is bebizonyosodott, hogy nem túl jó a szaglása. Beletettem egy szem magot a jobb markomba, majd odatartottam neki mindkét kezemet. Nem érezte meg, hogy melyikben van a mag, bár azt észrevette, hogy választania kellene, de nem tudott dönteni :) Végül azért megkapta...

19:46 - Nem tudom letenni az Angry Birds-öt... :D

20:17 - Le tudtam tenni... most a Bloon Tower Defense 4 van terítéken... :) Lehet kellene valami értelmeset is csinálni ma :)
Le kell vezetni a feszültséget, nem? Holnap 11 órát fogok dolgozni, szombaton is valami hasonlót...

20:45 - A lefekvésen gondolkozom a holnapi 11 órára való tekintettel... 5-re fogok bemenni és 4-ig bent leszek...

21:31 - Irány az ágy! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése