2012. szeptember 8., szombat

Az első nagyobb figyelmetlenség

Először
A vevőszolgálathoz beérkezett panaszok módszeres kivizsgálása utána vállalatunk a következő döntést hozta: újra lesznek ékezetes betűk a blogban.

Indoklás: többen jelezték, hogy a blog élvezhetetlen* az ékezetek hiánya miatt, ezért a nagyobb jó érdekében beadtam a derekam és átállítottam a billentyűzetkiosztást (persze csak itt :) ).

*) nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy ez csak az ékezetek hiányából adódott :)

Kedden sikeresen elkövettem egy "kisebb" hibát. A darab oldalán lévő menetek kicsit rövidek lettek, ezért utólag módosítani kellett a programot. Ezt én valamiért menet közben követtem el, amiven nem is lett volna különösebb probléma, ha utána !elővigyázatosságból! nem indítom újra az adott folyamatot az aktuális sortól.
Ez az a tipikus eset, amikor a hülyeség szorgalommal párosul :)
Közben lelkesen gyakoroltam a programírást a szimulátoron, így még csak nem is a szerszámot és a darabot figyeltem, hanem a monitort (2. hiba :) ).

Az lett az eredmény, hogy a kis d10-es ujjmaró menet közben irányt változtatott és az eddigi Y tengely menti mozgásból átváltott X tengely mentire. Ez csak azért volt probléma, mert ott volt a munkadarab az útjában. Szépen nekisétált, nem nagy sebességgel de mivel én nem a műveletet figyeltem, hanem a monitort, már csak akkor vettem észre a bajt, mikor érdekes hangja lett a gépnek.
Itt jegyzem meg, hogy mikor idekerültem és Gyula mondta, hogy sok mindent észre lehet venni az adott művelet hangjából, nem tudtam elképzelni, hogy miről beszél. 1,5 hónap elteltével már értem, hallom, érzem (he nem is mindig és tökéletesen).
Mikor odanéztem a fej már kicsit megdöntötte a darabot az állványon, szikrákat szórt ahogy a ?patron? az mdb oldalának nyomódva forgott. Közben érdekes, a folyadék forrására hasonlító hangot is hallottam, gondolom ez kísérte az mdb és a szerszám olvadásának eseményét.
Mindig érdekelt, hogy milyen rácsapni a nagy piros gombot... most volt rá alkalmam :) Felemelő érzés, diadalmas még akkor is, ha már jobbára mindegy. Valami ilyesmit érezhetett volna a kubai rakétaválság idején a szovjet és amerikai fél egy esetleges atomháború kitörésekor :)
A gép abban a pillanatban megállt, nem sokat vacakolt. Mentette, ami menthető. Utána villogás, hibaüzenet és csend... :) A nagy némaság az ilyesztő a dologban, mert ugye egy szerszámgépnek nem az az alapértelmezett.

"Na vajon ilyenkor mi van?" - futott át az agyamon... azt tudjuk, hogy kell lapkát, szerszámot cserélni, nullpontot felvenni, hol a "Nagy-piros", a "Kis-zöld", a főnök irodája vagy a defibrillátor (mert ilyen is van, bár azt hiszem egy műhelybe inkább plasztikai és idegsebész kellene, mert gyakoribb, hogy leszakad, levágódik, roncsolódik valami, mint a szívmegállás, de biztosan jó oka van ennek is. Ártani biztosan nem árt!).
Miután levettem minden potmétert és megállapítottam, hogy elképzelésem sincs merre tovább, óvatosan visszaadtam a hajtást.
Ekkor a fej hirtelen ugrással hátraugrott az mdb-től. Gyula azt mondja ez rendjén van, biztonságból teszi, hogy ha érzi a terhelést (túláramot), akkor megáll, illetve a terhelés irányával ellentétes irányba indul.
Utána jött még egy hibaüzenet, amivel már végképp nem tudtam mit kezdeni, megvártam Gyulát. Újra kellett indítani a gépet és minden ment a maga útján.

A megsérült darabot kijavítottam (kézi üzemmódban végigsétáltam az eldeformálódott oldalon, végigküldtem rajta újra az összes megmunkálási folyamatot és leszámítva 2 db 10mm átmérőjű és kb. 2-3 mm mély furatot (amiket a maró csinált) nem maradt nyoma a dolognak. Ezek a hibák pedig olyan helyen vannak, ahol összeszerelés után nem fognak látszódni...

Tegnap (csütörtökön) szóltam a főnöknek, hogy mi történt. Mutattam neki a kiszenvedett patront és a "nem tudom micsodát" (ami a partont tartja a hüvelyben). Azoknak vége, ez nem is volt kérdéses...
Megnézte őket, mondtam mi történt... nem nagyon érdekelte, megesik. Kérdezte, hogy hozzon-e másikat, mondtam igen, kellene. Mondta, hogy OK.
Megmutattam a darabot, arra csak legyintett...

Ennyivel megúsztam a dolgot :)


Eddig ebben a hónapban 23 óra túlórám van (fizetős, nem ledolgozós) :) Ameddig nem jön vissza Marcus, addig a 8 és fél óra helyett 9,5-10 órákat dolgozom - ma pl. 5:30-tól bent voltam 16:25-ig). Jövőhét pénteken és szombaton is bent leszek túlórázni, ami +16 óra, illetve szerdán és csütörtökön még 2*1 óra kb.. Ez összesen kb. 41 óra... Jól jön ez a kis plussz pénz.

Holnap repülök Magyarországra, Nővéreméknél leszek elszállásolva (ezúton is köszönöm). Hétfőn lesz Anyu temetése, nem lesz könnyű... Kedden este jövök vissza, szerdától dolgozom.
Mondtam a főnöknek, hogy 2 napig nem leszek. Semmi gond, persze, menjek... a hétfőt ráadásul fizetik is, mert ez jár a dolgozónak, van elég baja ilyenkor.
Néztem rá bután, mikot mondta, hogy aznapra kapok fizetést... azt hittem munkaszüneti nap lesz. Aztán mondta, hogy nem, ilyenek a svéd törvények... megköszöntem szépen és távoztam az irodából...


Tegnap (csütörtök) éjjel óriási vihar volt itt. A villám is becsapott valahol a gyár környékén, mert Norcy is és anyós is kiugrott az ágyból, akkorát szólt. Norcy még a nyulat is megnézte, hogy nem rémült-e meg nagyon... kis maggal megnyugtatta :)
Reggel láttam az órámon (szobában, bedugós), hogy áram az nicsen. Gondoltam akkor máshol sincs, de azért bementem dolgozni. Gyanús volt már az udvar, mert nem égtek a reflektorok sem. Aztán bent sem ment semmi, csak a riasztó sípolt, jelezve, hogy valami nem kerek... Leültünk és vártunk. 3-an voltunk bent nappalosok, illetve az a fickó, aki a lakókocsiban lakik. Végül valamikor 6:30 körül lett áramunk, be is tudtunk jelentkezni, megint datafel-re (számítógép = data; hiba = fel) hivatkozva. Tegnap is datafel volt, akkor valamiért nem tudtunk bejelentkezni a gépbe (a főnökök sem).

Jövő héten alig lesz bent valaki. Minden főnök nyaral, Gyuláék mennek Mo-ra kedden azzal a géppel, amivel én jövök vissza. Majdnem mindenki szabin van, elvileg Marcus sem lesz (a héten volt, csak másik gépan dolgozott). Leszünk vagy 3-an :) Csak tudjak majd bemenni reggel, mert Lajos csak 7-re jön... valaki majd csak lesz bent.


Ezek történtek a héten...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése